Det här med hull..

Sv: Det här med hull..

dog-weight-chart1.jpg

Om bilderna är graderade från 1-5 (emaciated-grossly obese) så vill jag ha min hund på en ca 2,8 ;)
Har ingen bra bild på min men Camaro några inlägg tillbaka ser fin ut tycker på de smalare bilderna.

Oftast tycker jag dock hundar man stöter på är 3,5-4 :crazy:

Tycker ofta att folk underskattar hullet på deras hundar. En, nära, bekants berner sennen kallade jag lite fläskig. Är som nr 4 på bilden ungefär, revbenen går knappt att känna trots att man gräver in fingrarna och midja existerar i princip inte. Men de tycker han iaf ser smal ut när han badat, konstigt när de är van vid en fet fluffboll, men smal är han inte det minsta. Inte så bra med övervikt på en så stor hundras :crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 987
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Finns ju en allmän fodertråd, men tänkte att det här behövde en egen tråd och struktur. Om det är fel ber jag om ursäkt! Sheltievalp på...
Svar
7
· Visningar
2 304
Senast: Lillebjörn
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18