Jag håller inte med, möjligen har det allra värsta börjat försvinna, men bakom lod det är "kejsarens nya kläder" fenomenet fortfarande, ingen ser, alla ser bara det dom tror och förväntar sig se eller det dom tror alla andra ser och vill inte sticka ut som någon som inte ser det uppenbara och självklara att ju alla rider enligt TR på tävling.Jag är ganska säker på att det har blivit bättre. Iofs kanske jag läst färre ridtidningar. Men för 5+ år sedan fanns tidniningar med långa beskrivningar om hur hästen skulle gå enligt tr -med nosen något framför lod, illustrerade med bilder på hästar som hade nosen långt bakom.
Men jag tror inte heller att de här bildmassorna från framridningar har slutat bara för att det är fotograferingsförbud osv utan antagligen för att det är bättre nu. (De som tog dem var för arga för att ge sig så lätt.)
Sedan om nosgrimmor finns ju nu en liten mätare osv.
Charlotte Dujardin är väl en ny favorit i Sverige och hon är väl känd för att rida fram unghästar och låta dem gå i en unghästform. Carl Hester har ju cliniqs i Sverige också och den jag var på för några år sedan kändes lite i samma anda.
Inte ens Charlotte Dujardin kommer undan där.