Det här med fosterrörelser...

Lady_Morgaine

Trådstartare
Jag tycker de senaste dagarna att jag känt rörelser(v.18). Det började i slutet av v 17 men det som gjorde mig osäker var att det "högg" i midjan på vänster sida samtidigt som något "pirrade" i magen, så då viste jag inte om det bara var nerver som stökade på något sätt. Nu igår kände jag tydligt hur något rörde sig och när jag lade händerna på magen så drogs en bit lixom inåt och sedan bumbade den ut igen... :o ? Ska inte bebisar sparka utåt å inte suga IN magen...?
Dessa rörelser har hos mig hela tiden detta "huggande" i midjan samtidigt eller en stickande känsla(precis som en liten nål) precis innan det börjar röra sig. Inte ett huggande som gör ont eller så utan mer som ett "nervhugg".

Den enda logiska förklaringen måste vara att den lilla på något sätt greppar fostersäck och livmoder och GNAGER:eek:!! :D Alternativt har den fått tag på en nål(fråga mig inte hur) och sitter där och sticker i livmoderväggen för att sedan fnissa så mycket att jag känner rörelserna....:eek::o;)
"sticks" era bebisar då de rör sig? Eller har jag en liten alien på g;)?

Sv: Det här med fosterrörelser...

när jag var gravid så kändes det som om hon rev mej i magen.. sa det flera ggr att nu river hon mej.. och när hon kom ut hade hon jättelånga naglar:p
så hon låg nog och rev mamma i magen.. hehe:D

jag kännt rörelser i en månad, de senaste 2 veckorna har det varit "hyperaktivitet" därinne mot vad det var i början:laugh::D
skönt o känna att den lever iaf:p

Jag tror också att jag känner, men jag har ingen som sticks där inne :D Fast det är inte så tydligt, mest lite knorr o sånt. Visserligen tyckte jag att det var en karatespark igår, men man vet ju aldrig kan vara vad som helst :D

haha.. ja grymt ont gör det iaf.. precis som nån skulle riva dej, fast på insidan:P

och sparkarna, usch säger jag bara när det börjar närma sej och det är trångt där inne, hon låg och sparkade mej på revbenen så jag trodde dom skulle gå av ibland:P gjorde riktigt ont ibland..

och så hade hon hicka heeela tiden typ.. kändes jättekul:)hela magen bara hoppade:) haha

Liknande trådar

G
  • Låst
Övr. Barn Hua....är så himla nervös! Ska göra ett graviditetstest i dag eller imorgon bitti.....för att göra en lång histora kort; För ung 7...
Svar
8
· Visningar
5 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke

Omröstningar