Det här med försäkring

squarepants

Trådstartare
Jag insåg precis att det skiljer mängder på mina hundars försäkring. Blandrasen har förvisso inget livvärde, men kostar blott 987kr/år med 40 000 i vetvård. Flatten kostar 3189kr och Cockern 2057kr och då har ändå Cockern högre livvärde än flatten. Båda har 50 000kr och Folksam. Blandrasen har IF.

Är nyfiken på vad ni betalar och vilket bolag ni har, främst nyfiken på Flattar!

(Jag ska inte byta bolag, är jättenöjd med Folksam men undrar hur mycket det egentligen skiljer.)

Sv: Det här med försäkring

Min blandras betalar jag 2439 kr/år. Vetvården ligger på 25 000 kr. Grundrisken är dock rätt låg, 1400 kr. Min hund är försäkrad i Agria.
Tyckte det lät rätt billigt med cirka 1000 kr för ett år..

Ruben blandras född 2008 kostar 130:- i månaden, 40 000 i veterinärvård och 1000:- i liv. Försäkrad i Folksam.

Ture petit brabancon född 2010 kostar 2700:- per år. 7000:- i liv och maximal veterinärvård, minns ej summan. Försäkrad i Sveland, skulle vara betydligt billigare i Folksam så det blir ev byte nästa gång.

Amstaff försäkrad i Folksam 12 000 liv och 50 000 vetvård kostar 130kr månaden.

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 444
Senast: Mia_R
·
Avel Fosterförsäkrar ni? Om ni gör det försäkrar ni i rätta livvärdet eller väljer ni bara veterinärvård? Kollade upp och om jag skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 801
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Inspirerad av tråden på hund-forumet undrar jag vad ni har för smärtgräns på försäkringen för era hästar? :) Själv skulle jag nog säga...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 680
Senast: Reykur
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 605
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar