Det här med föräldrapenningen igen...

feel

Trådstartare
Hur betalas den ut? Har hittills aldrig använt mig av försäkringskassans tjänster...

Bebis är beräknad 7 mars och jag kommer inte behöva några pengar från FK under mars-april. Men i maj vill jag ha pengar därifrån, om jag tar föräldradagar i maj, utbetalas dem i maj eller kommer dom först i juni isåfall?

Sv: Det här med föräldrapenningen igen...

Dom betalar ut enligt perioden 21-20e. Alltså om du ta ut dagar från 1-31 maj så får du dagarna 1-20e i maj månad. 21-31 i Juni. Hoppas du förstod hur jag menade. :)

Sv: Det här med föräldrapenningen igen...

kom ihåg att anmäla till FK vilket konto du vill ha in pengarna på, så att du slipper få dem på en utbetalningsavi...

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 895
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 031
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 091
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 559
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar