Det här med chipmärkning...

M

MaLu

Hur säkert är det egentligen? Har hört att chipen inte alltid går att hitta så lätt igen. Att hästar har blivit chip-märkta flera gånger eftersom det första chipet inte upptäckts. Kan detta stämma?

Funderar över det eftersom det börjar bli dags att skaffa pass...

malu

Man sätter chipet i en muskel i halsen, sannolikheten att den rör sig därifrån är inte så stor men det är klart att chansen inte är utesluten.

För chippade man hundar i nackskinnet, detta gör att chipet kan vandra i kroppen men inte när den skjuts in i en muskel.

Kan inte så mycket om det här, vet inte vad man använder för "mackamojäng" för att läsa av chipet. Men jag menade att det på något sätt hade sjunkit längre in (i muskeln) så att det var svårt att hitta igen...

Men du tror alltså att det är ett säkert sätt? Min häst har annars ganska mycket virvlar och tecken så det borde inte vara så svår att identifiera henne ändå...

malu

oki doki, då blir det nog chipmärkning för pållan när det blir dags för pass. OM hon accepterar det... hum. Blir nog en del sov-medel för henne. :D :angel:

malu

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 542
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat