Det här med bostadsbidrag...

LindgrenV

Trådstartare
Jag sliter mitt hår snart, det här måste vara något av det svåraste jag gjort i mitt liv! :nailbiting::banghead::yuck::arghh:

Jag hade bostadsbidrag från augusti till december i höstas, då hjälpte mormor mig men hon skrev fel först så jag fick göra om och skicka in igen. Jag har ingen som helst hjälp av min familj, så jag måste lösa detta på egen hand. Men hur tusan gör jag?? :cautious:

Jag studerar på heltid (sjuksköterskeprogrammet) med fullt studielån. Jobbar lite extra ibland men det är mycket lite (med passet i morgon har jag jobbat fem pass under julen, i höstas jobbade jag inget extra). Jag har ännu inget garanterat sommarjobb till sommaren, men troligtvis lär jag ju få ett sådant.

Har en hyra på 3434 (3544 med parkering).

Någon vänlig själ som har lust att hjälpa mig? Får inte ens ihop vad jag ska skriva att jag får in på ett år :(:banghead:

Sv: Det här med bostadsbidrag...

Inkomst är 80% av bidragsdelen om jag minns rätt (lånet är alltså inte inkomst). Och så lön innan skatt.

Som sagt 80% av bidragsdelen. Och sen får man helt enkelt uppskatta vad man kommer tjäna under året. Man kan justera när man får mer info,t.ex. om sommarjobb, och så får man vata beredd på att eventuellt betala tillbaka,om ens uppskattningar inte stämde.
Jag har fått extra pengar också vid det slutliga beskedet, allt beror ju på hur det man uppgett stämmer överens med hur det blir.

Är det någon som vet var man hittar info om att man ska räkna på 80% av bidragsdelen? Hittar inte det någonstans...

Försäkringskassans hemsida. Hittade en blankett där vid en snabb googling igår, heter nåt i stil med att beräkna inkomst. Väldigt lättfunnnen.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Behöver hjälp att reda ut lite vad jag ska göra med livet 2021.. Erbjudande: 75% januari-december, vikariat inom ett område som...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 053
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 423
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar