Det här med bilder.

Skuggfaxe12

Trådstartare
Man får inte ta bilder från någon, det vet vi ju alla. Men får man "visa" andra människor bilder som folk har lagt ut på internet? Man kan ju nu visa bilder i inlägget, jag har ju inte lagit bilden, jag visar den ju. Får man lov till det?

:confused:
 
Sv: Det här med bilder.

Jag förstår inte exakt hur du menar.

Men att visa en bild på sin hemsida utan att ha "snott" bilden (laddat upp den på sin egna server) är inte lagligt vad jag vet. Det är ju ett sätt att publicera en bild och det kan bara personen med kopieringsrätt göra.

Att bara lägga upp en länk till en viss bild borde däremot inte bara olagligt - däremot kan det vara lite oschyst eftersom det ger en massa extra trafik till sidan där bilden är uppladdad.

Däremot får man ju skriva ut en bild och exempelvis hänga upp den på väggen. Om man då visar den för vänner så går det ju aldrig att kontrollera så det är väl att betrakta som lagligt.
 
Sv: Det här med bilder.

Dasjenka skrev:
Men att visa en bild på sin hemsida utan att ha "snott" bilden (laddat upp den på sin egna server) är inte lagligt vad jag vet. Det är ju ett sätt att publicera en bild och det kan bara personen med kopieringsrätt göra.

Jag undrar mest om man får img länka till en bild som finns på någon annans hemsida, och visa i en tråd här på Buke. Får man göra det?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: L(i)FE
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 238
IT & mobiler Vet inte hur jag ska formulera frågan riktigt. Finns det någon som har bilder på hur det ser ut när man grppchattar med folk som har...
Svar
7
· Visningar
418
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 207
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp