Det här med avmaskning

Status
Stängd för vidare inlägg.

LilaTiger

Trådstartare
Nu har jag gjort träckprov och fått tillbaka resultatet, och ännu har jag inte fått tag i veterinären så jag tänkte kolla med er Bukefalister vad ni säger (jag ska självklart få tag i veterinären under dagen idag och diskutera provresultatet). Vid hur högt värde av stora och/eller lilla blodmasken ska man avmaska? Min häst hade ett väldigt lågt värde och ingen förekomst alls av spolmask.

Sv: Det här med avmaskning

Över 100 EPG brukar man normalt sett avmaska, men det kan finnas situationer då man avmaskar ändå, trots lågt EPG.

Sv: Det här med avmaskning

Vad är "väldigt lågt" fick du inget EPG?

När avmaskning behövs är inte bara beroende på provsvaret utan hela situationer med hagar och hästar. När avmaskade du innan det här provet och med vad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 863
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 865
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar