Luna10
Trådstartare
Sv: Det här med att rida under graviditet...
Det tycker jag däremot inte är något problem, jag rider akademiskt och det mesta dressyrjobbet åtminstone på den nivå jag ligger på görs i skritt, så ingen större förändring där.Har dessutom själva ridningsbiten reducerats till skritt p.g.a. foglossning el.dyl ser jag ännu mindre anledning.
Helt sant. Jag kör mycket bil i jobbet, runt 450 km/vecka, mycket på småvägar med mycket rådjur/älg, så egentligen kanske risken är större där. Men rida MÅSTE jag ju inte göra.Visst kan man halka och slå sig ändå eller krocka etc. men jag måste gå för att ta mig till jobbet och måste ta bilen för att åka till möten men jag måste inte rida under senare delen av graviditeten.
Naturligtvis. Det är ju lika mycket hans barn. Men han har sagt att så länge jag tycker att det känns bra ska jag fortsätta. Men skulle han ändra sig skulle jag ju inte envisas med att fortsätta rida. Det är ju faktiskt inte hela världen att ställa av hästarna 2-3 månader nu under sommaren. Och tömköra och jobba från marken kan jag ju fortfarande göra.De kan dock vara bra att prata igenom med sin sambo/man hur de ställer sig till att man rider höggravid. För anser jag att även de måste få ett ord med i laget (precis som om man bestämmer sig för att fara ut och rida med sin bebis på ryggen).