Det här med att köpa byxor

Köper arbetsbyxor i barnstorlek "pojke 158cl" på Jula. passar perfekt till mig 156cm. Annars hopplöst att hitta nåt där knäskydd inte är långt nedanför knäna.
När jag skulle ha termobyxor för drygt ett år sedan, så provade jag ett par 150 cl. Längden var perfekt men rumpan fick inte riktigt plats. Jag kunde precis knäppa dem men rörelsevidd fanns inte. Men jag får prova vidare bland barnstorlekarna.

Var svårare att hitta byxor med rätt passform för något år sedan tycker jag. Nu är det lättare.
Trots att jag har tax-korta ben, stora lår och rätt så "rak profil" när det kommer till midja-höfter, vilket verkar vara en rätt ovanlig kombo, så är det inte så svårt faktiskt. Det som känns mest rätt för mig är Gina Tricots byxor och jeans. De har flera modeller med hög midja, vilket jag gillar (och som dessutom trollar bort min långa överkropp på ett snyggt sett :up:) och nästan alla modeller verkar dessutom ha korta ben. Big like! :up:

När jag skulle ha termobyxor för drygt ett år sedan, så provade jag ett par 150 cl. Längden var perfekt men rumpan fick inte riktigt plats. Jag kunde precis knäppa dem men rörelsevidd fanns inte. Men jag får prova vidare bland barnstorlekarna.

Prova kläder för pojkar. Inte en chans att rumpan fick plats i exakt samma byxor för tjejer, men pojkmodellen i samma storlek var betydligt mer rymliga någon skum anledning :crazy:

Jag har funderat på byxköp. Dvs jag har hört så många , inklusive mig själv, som tycker det är så svårt att köpa byxor. Jag tycker det är lite märkligt för jag hör inte samma om klänningar, överdelar etc

Hur kan det vara så svårt för många att hitta byxor? Det borde ju göras byxor i lite olika modeller så hur kan det vara så svårt att hitta? Eller vem är modellen som byxorna görs efter?

Själv har jag gett upp och har mest leggings.
Jag har gett upp på klänningar och kjolar. Är väldigt långbent och köper jag ngt som ska hå till knäna täcker det knappt rumoan på mig

Jag har funderat på byxköp. Dvs jag har hört så många , inklusive mig själv, som tycker det är så svårt att köpa byxor. Jag tycker det är lite märkligt för jag hör inte samma om klänningar, överdelar etc

Hur kan det vara så svårt för många att hitta byxor? Det borde ju göras byxor i lite olika modeller så hur kan det vara så svårt att hitta? Eller vem är modellen som byxorna görs efter?

Själv har jag gett upp och har mest leggings.

Jag som storbystad har betydligt värre problem med överdelar än byxor, och vet att jag inte är ensam. Men, det är inte riktigt okej att klaga på stora bröst. Inte om man är smal i alla fall.
Jag brukar köpa för stort och sy in hemma ibland, men för det mesta blir det superstretch eller oversize.

Jag som storbystad har betydligt värre problem med överdelar än byxor, och vet att jag inte är ensam. Men, det är inte riktigt okej att klaga på stora bröst. Inte om man är smal i alla fall.
Jag brukar köpa för stort och sy in hemma ibland, men för det mesta blir det superstretch eller oversize.
Ja jag måste köpa flera storlekar större för att bysten ska få plats.

Jag är jättekort och han inga problem att hitta byxor som passar faktiskt. Däremot klänningar och kjolar blir alltid precis för långt så det ser konstigt ut.

Prova kläder för pojkar. Inte en chans att rumpan fick plats i exakt samma byxor för tjejer, men pojkmodellen i samma storlek var betydligt mer rymliga någon skum anledning :crazy:

Jo men du vet väl att tjejer ska ha tighta byxor och se fina ut medans pojkar måste kunna röra sig, klättra och leka och utvecklas till riktiga män :meh:

Innerbenslängd på 72-75 cm :eek: Det är jättelångt. Jag måste lägga upp om de är så långa.

Du hade kunnat få några cm av mig, jag behöver ca 88 cm (35") långa byxben för att det ska passa...

Nej, jag hittar sällan byxor som sitter bra. Är lång och timglasformad, jag orkar oftast inte leta utan kör på kjol istället.

Du hade kunnat få några cm av mig, jag behöver ca 88 cm (35") långa byxben för att det ska passa...

Nej, jag hittar sällan byxor som sitter bra. Är lång och timglasformad, jag orkar oftast inte leta utan kör på kjol istället.
Tack. Fem-tio centimeter till på min benlängd hade ju inte skadat.

Har du kollat på Bonprix? Deras byxor med extra längd ska tydligen ha en innerbenlängd på 88 cm. Själv är jag för kort för deras korta byxor.

Tack. Fem-tio centimeter till på min benlängd hade ju inte skadat.

Har du kollat på Bonprix? Deras byxor med extra längd ska tydligen ha en innerbenlängd på 88 cm. Själv är jag för kort för deras korta byxor.

Det hade underlättat mycket för min del också ;)

Jag har kikat men tvekar, främst för att de bara har stretchjeans. Jag vet inte om jag är villig att lägga en hundring i frakt och retur ännu, kanske om jag hittar något annat samtidigt.

Jo men du vet väl att tjejer ska ha tighta byxor och se fina ut medans pojkar måste kunna röra sig, klättra och leka och utvecklas till riktiga män :meh:
Rent allmänt har jag funderat på varför det anses kvinnligt med tajta kläder. Jag tycker generellt sätt att kvinnokläder har tajtare modeller än män. Varför då?
Jag funderade nyligen på detta när jag tex såg programmet med Trinny & Susannah. Det är ett program med två (stylister?) engelska kvinnor som stylar om personer och de hade åsikter om att kvinnor i Sverige klär sig generellt som män. De pratade då om att svenska kvinnor har stora rejäla kläder, huvtröjor etc. Varför anses det vara manligt?

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
780
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama