Det här med att gå på examensbal...

doleron

Trådstartare
Tar examen från universitetet i vår och då ska det bli bal och hela kalaset. Svinkul!
Bara ett problem.. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig! Hade tänkt ta min balklänning från gymnasiet men den är spårlöst borta :meh:
Alltså måste jag köpa/fixa mig en ny klänning men eftersom jag inte har någon koll på vad man passar i behöver jag lite hjälp!

Är rödhårig naturligt men kommer nog att vara brunhårig till balen och har typ genomskinlig blek hud, vad passar jag i för färg? Vad ska man ha för modell? Vad ska man ha för skor? Frisyr? Smink? Gaaaaah!
Lite svårt att spontansäga något kanske, men alla tips mottages tacksamt :D
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Lila eller rosa är ju toksnyggt till rött ( och jag tycker du ska vara rödhårig).
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Alla


Oh tack för alla tips. Har själv funderat på grön, men har fått känslan att jag skulle känna mig lite som en julgran :o
Och anledningen till att det nog kommer bli brunt är att jag lär vara tvungen att trycka i löshår för att kunna göra den frisyren jag tänkt, och då har jag bara brunt..
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Julgranar är väl fina? :D

969826_10151626072892422_2116872364_n.jpg
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Ett tips om du ska köpa ny klänning; kolla eBay. Där kan du få en supersnygg måttsydd i vilken färg du vill för under en tusing.
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Om du inte tror att du kommer att använda klänningen så mycket så kan det vara värt att hyra en. Bara ett tips.
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Det kan vara värt att ta en sväng på stan (plus second hand-affärer) innan du beställer en maräng för flera tusen. I december hittade jag t ex en skitfin guldvit långklänning på Cubus och en mörkblå på H&M. Om jag köpte en ny balklänning idag skulle jag skaffa en enkel variant så att man kan kombinera med skitstora smycken, då är det roligare att ha den flera gånger också.
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Hmm hade kanske vart ide, men eftersom jag bor i Skara tror jag dock att den möjligheten är lite begränsad. Plus att jag antar att det kan bli rätt dyrt om man råka trasha klänningen :angel:
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

+ Hemlig

Vet att det finns massa snygga både på eBay och blocket, men jag vill ju som ha hjälp med färgval och sånt :p
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Det var en bra ide! Ska åka till stan imorgon faktiskt, kanske får passa på att leta lite extra.

Känns bra att vara ute i god tid för en gångs skull
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Oh lite mer än min tilltänkta budget... Är det inte läskigt att måttbeställa? Tänker eftersom det ändå kostar lite mer och iaf jag är en sån som varierar i mått :meh:
 
Sv: Det här med att gå på examensbal...

Vad menar du med begränsat utbud i Skara? :meh: :D

Hade glömt att du är en av 3orna! Jag har också tänkt gå på balen och har klänningsångest, men har tack o lov numera en lite större budget än vad studentlivet tillät... :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp