Det här med utställning...

Jag kan inte låta bli att uppdatera lite här eftersom jag är så himla nöjd och glad!

Vi hade vårt riks nu helgen som var, vi red två ridklasser och visade på lördagen.

Det ar två valacker i vår klass 9 år och uppåt, den andra har visats tidigare med 40 poäng och guld. Så jag kände mig tämligen säker på en hedrande andraplats. Jag fick lite problem att ställa honom bra, han ville gärna stå med bakre frambenet långt in under magen men det fick bli vad det blev litegrann. Skritten kändes bra, traven var lite slö (inte så konstigt med tanke på två ridklasser, värmen och en matte som också började bli trött). Mycket riktigt placerade domarna den andra ponnyn som segrare i klassen, 39 poäng och silver. Han blev även valackchampion sen. Vi fick faktiskt också silver med våra 37 poäng :)

Typ: God rastyp, något kortlinjerad - 8
Huvud, hals, bål, kors: Vackert huvud (jag vet :love:), ngt kort hals, liggande bog, ngt kort musklat kors - 7
Extremiteter: Harmoniskt benad, tåvid fram - 7
Skritt: Aktiv, taktmässig - 9 (:eek::love:)
Trav: Taktmässig, markbunden, kort - 6

Längst ner på protokollet står det också: Väl bibehållen!

Jag vet ju att 37 inte är fantastiskt poäng men jag är ändå jättenöjd. Eftersom han inte är ställd förut så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig. 9 på skritten känns så himla roligt! Det var faktiskt bara en ponny till som fick 9 på skritten. Det där med missa bussen var en bra grej @lil-sis! 6 på traven var ju inte lika exalterande, men nästa gång jag visar (för jag siktar på nån mer gång :D) så blir det inte så mycket ridning innan utan att han är lite piggare och fräschare (plus att matte nog ska ta tag i det där med löpträning). Kanske kan få upp den till 7 då i alla fall :)

I den här stan pekar man finger och skriker fula saker om man håller på att missa bussen.

Det ger nog inte önskat resultat i utställningsringen (heller).

//busschauffören ;)
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 013
Senast: Mia_R
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 791
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 815
Senast: zarmino
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp