Det här med att söka jobb

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju en klar fördel att veta vad man vill hålla på med när man söker ett nytt jobb. Jag gör inte riktigt det. Men något som liknar mitt nuvarande jobb men som dessutom innehåller annat så man inte sitter vid datorn hela dagen, tror jag skulle passa. En hel dag framför en datorskärm är lite mycket. Tyvärr sitter jag ofta framför datorn även när jag är hemma. :cautious: Egentligen är det inte vettigt alls faktiskt.

Eller jo, ibland är det det. Idag har jag t.ex. suttit och tittat på en föreläsning om hur man använder sociala medier för att hitta ett nytt jobb. Bra info. Föreläsningen var drygt en timme lång och vips hade klockan gått och jag fick inse att det var för sent att ställa sig på bandet och jogga. Äsch då.

Sen har jag nog rätt taskigt självförtroende över vad jag kan. Mitt nuvarande jobb är jag bra på, men jag saknar utbildning och vet inte om mina kunskaper räcker för någon annan liknande tjänst. Ett liknande jobb kan ju trots allt innebära krav på andra/mer kunskaper. Om jag sätter mig ner och beskriver vad jag gör på dagarna så kan det ju låta flott i någons öron, men det vette f-n om det är det egentligen? Kanske för att jag själv inte kan värdesätta t.ex. några enkla handgrepp med photoshop? Min chef påstår att hon blir svettig bara av att man nämner programmet :p .

Men vilken typ av företag vill jag jobba på då? Tja, handlar det om miljö, hälsa, djur eller natur, så är det ju inom rätt kategorier. Mer specifikt än så vet jag inte.

Äh, det är svårt det här och jag har väl en hel del nytt-jobb-ångest. Min chef har jag ju inte heller träffat den här veckan så jag har inte kunna prata om att jag söker efter möjligheter att flytta från Stockholm. Det är en sak jag inte vill ta på telefon med henne.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 759
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
980
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 443
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • HJÄLP
  • Ridskoleryttare
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp