Det hade kunnat bli världens tabbe

Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

Såhär ser min ut:



Ska i dagarna börja skissa på nästa, som blir Alvins hand. Dock vet jag faktiskt inte var den ska sitta...

Hade aldrig kommit på tanken att göra en sådan tatuering! Känns verkligen personligt! Superfin!! :bow:

Sätt den andra handen på skinkan! :angel: ;)

/Timsetim
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

ÅH vad häftigt! Så fint! Har länge letat efter en sorts tatuering för mig och jag fastnade direkt för din. Synd bara att alla våra försök att få fina hand eller fotavtryck av Emil blir såå fula eftersom han vägrar vara stilla.
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

precis, det är bara krumilurer som inte betyder nåt runt namnet. (det är även jag som ritat tatueringen ovanför, den har ett S i sej, S som i Sara.... :D )

Din tatuering av handen var jättefin, mkt personlig! :)
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

hahaha:rofl:

Jag ska tatuera in dotterns namn och funderar på att ha med födelsedatumet åxå. men man lär väl sig av andras misstag så jag hoppas det blir rätt för mig=)

Om du inte går på ammagröt i hjärnan ska det nog gå bra ;) Jag skäms faktiskt lite.... :smirk: tur att det blev rätt till slut :D



Vi har diskuterat o även fast vi inte ser krumeluren före a:et som ett s så kanske det blir nåt litet tillägg där, för tydligen så är det ju andra som ser det o det är ju inte meningen. :smirk:
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

Träffade en tjej som tatuerat in barnets hand, precis som du fast snett ovanför bröstet, mot axeln. såg ut som om barnets hand gjort avtryck vid amning ... Det var lite rart tycker jag ..
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

*Kl*

Tack alla för alla snälla ord om min tatuering. Jättekul att höra att ni gillar den.

En kompis till mig plagierade idén, men hon valde att göra ett "porträtt" av handen, alltså med linjer och skuggor. Jag tycker dock inte det är lika fint, utan gillar idén med ett avtryck bättre. Gjorde säkert tio stycken innan jag hittade ett som blev fint.

taccotad: Jag är expert på att göra handavtryck efter alla jag gjort :D Kan ge lite tips. Först tar du av bebisen alla kläder, så den är i bara blöjan, sedan använder du vattenfärger. Var inte rädd för att kladda ner bebisen eller dig själv. Ta rikligt med färg i hela bebisens hand, kladda ut det med dina egna fingrar. Ha en medhjälpare med som hjälper till. En av er håller bebisen, och siktar med bebisens hand. Den andra hjälper till att se till att alla fingrar nuddar pappret, och att handen hålls stilla och inte gnider. Sedan tar ni mååånga avtryck utan att kladda på mer mer färg emellan, de första är oftast för "blöta", det är de senare avtrycken som blir bäst, och mest detaljrika.

Atoxa: Det var en kul idé, att ha det på "framsidan" av axeln. Som jag tidigare skrivit så vet jag inte hur jag ska ha det med min andra tatuering. Har som sagt en ödla på vänster axel, och det blir lite för mycket att ha ett handavtryck på den skuldran. Helst skulle jag vilja få plats med den nya bredvid den gamla, men det blir så trångt. Hade jag varit smart och förutseende hade jag placerat denna jag redan har mer rakt, då hade det blivit bättre med en till.
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

Kan du inte sätta den andra handen på över armen på samma sida eller kanske på en av vaderna.
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

Överarmen är en bra idé.

Någon här hade en tanke på en fot, kanske det skulle vara något? Men då blir det svårt med 3:e barnet (jag vet ju att jag vill ha fler barn). Vad ska man ta då, hand eller fot? Usch, krångligt detta :crazy:
 
Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe

Men ta en fot nu och nästa barn får bli det som känns bäst just då. Det är inte lätt att skaffa barn om man ska ha tatueringar efter alla:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 089
Senast: Zody
·
Övr. Barn Nu är han här! Det blev en liten kille! BF var 7/9 men i måndags natt efter ett toalettbesök mellan halv tre- tretiden gick vattnet :o...
2
Svar
39
· Visningar
2 464
Senast: yodi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp