Bäbis hade bråttom!

Sv: Bäbis hade bråttom!

Nej men vad gör han med fingret :eek: :p

:rofl: Gissa varför jag hastade upp med kameran.. :D


Tack alla, jag blir så glad o rörd över era fina kommentarer :love:

Idag har Adam varit ute på tur! Fick lov att hasta iväg o köpa amningsbehå (vilka boobisar jag har :eek::o:D ) och ååå så skönt det var! Och det är sååå skönt att vara hemma, men det kändes som om vi stal den stackars pojken när han vrålade för full hals igenom sjukhusets entré igår.... :o
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Grattis till ert lilla underverk Adam! :banana:

Bebisbilder gör ju t om mig sugen på en liten till! :crazy::D

/Timsetim
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Jag förstår din längtan!
Har flera vänner som fått barn tidigare i år/förra året och 5 av 6 mammor gick över tiden så jag hade lite ställt in mej på det oxå...
Nu tycker jag att det är himla skönt att det är avklarat, Adam är frisk och äter bra (6dygn gammal idag, store karln! :D) så det var nog bara så att han var färdigbakad helt enkelt.

Jag är så stolt! Vi går o kikar på honom hela tiden där han ligger i sin fina vagga o sover... *suck, så larvig man blir... :p*
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

stort grattis till er fina kille!

Visst känns det lite mysko samtidigt. Att man helt plötsligt blivit mamma och har en alldeles egen bebis att ta hand om!

Han verkar må bra och ser lagom ut iaf, trots att han var tidig.

Njut av gosekillen!
//doris, med Casper 3 månader, föddes 2 v efter BF
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Grattis!:banana:
Hade ni väntat er att han skulle komma tidigare?


Nej inte direkt, min syster fick visserligen sina 2 döttrar 25 dgr för tidigt (våran kille 24 dgr för tidigt) men "alla" andra går ju över tiden så det var inget vi räknade med. Graviditeten har varit normal helt utan komplikationer.
Vi har fått höra hela tiden när vi sagt att bf var 7/9 " jaja, räkna med 2 veckor till, förstföderskor går över tiden.."

Sambon är nöjd, han har alltid sagt att han ville bli pappa innan han fyllde 30. Adam kom 3dgr innan min sambos 30-årsdag :rofl: Pappas pojke! :D
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

stort grattis till er fina kille!

Visst känns det lite mysko samtidigt. Att man helt plötsligt blivit mamma och har en alldeles egen bebis att ta hand om!

Han verkar må bra och ser lagom ut iaf, trots att han var tidig.

Njut av gosekillen!
//doris, med Casper 3 månader, föddes 2 v efter BF

Ja, det är verkligen helmysko o ändå så himla rätt! Vi lever i vår lilla egna bubbla nu, jag är verkligen inte intresserad av nåt annat än bara oss o vår lilla bäbis. Lika lite som jag kunnat ana att en graviditet kan kasta om hormonerna så totalt att man inte känner igen sej själv, lika lite hade jag kunnat föreställa mej denna enorma känsla nu när han finns här hos oss! Wow!
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

ajabaja, redan lärt han det fula tecknet? ;) skämt åsido.

Men vad söt han är, grattis! :)
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Grattis.. En liten fråga till er mammor, är man inte helt galen av trötthet när det tar så lång tid? Jag har en 6åring och en tvåmånaders baby och bägge tog en par timmar! Då var man halvdöd tyckte jag, senaste ggn började värkarna vid 22.00 och han var ute 23.45..
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Grattis.. En liten fråga till er mammor, är man inte helt galen av trötthet när det tar så lång tid? Jag har en 6åring och en tvåmånaders baby och bägge tog en par timmar! Då var man halvdöd tyckte jag, senaste ggn började värkarna vid 22.00 och han var ute 23.45..

Från det att värkarna började på allvar har jag ingen tids eller verklighetsuppfattning.. 10,30 var jag 3-4 cm öppen o det började göra riktigt ont vid 11,30 ungefär. 4 timmar från dess tills han var ute tycker jag inte var så farligt ändå.
Tiden från att vattnet gick vid 02,30 till 11-11,30 var bara skönt o mysigt. Bilfärden ner till Varberg var behaglig o lugn (ca10mil). Jag o sambon sov lite, fick god frukost och var på gott humör, den delen var inte tröttande direkt, vi hade det jättemysigt! :)
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Grattis.. En liten fråga till er mammor, är man inte helt galen av trötthet när det tar så lång tid? Jag har en 6åring och en tvåmånaders baby och bägge tog en par timmar! Då var man halvdöd tyckte jag, senaste ggn började värkarna vid 22.00 och han var ute 23.45..

Jason tog ganska exakt 18 timmar på sig ut från första värken tills att han låg på mitt bröst.
Han föddes 23:28, men det var bara ca 1-2 timmar som var riktigt jobbiga. Det var från att dom tog hål på vattnet tills att jag fick EDA:n (himmelriket på jorden)
Han kom ut på 3 krystvärkar.

Men jag var inte ett dugg trött efteråt, pigg och kry som en lärka.
Åkte hem "tidigt" från bb och mådde toppen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp