Det gör inte ont....

Luff

Trådstartare
bara inne i huvudet på hunden kanske...
Detta sas till mig idag apropå några ganska skarpa kedjeryck i fostringssyfte.
Jag kommenterade en mycket snabbt inlärd följsamhet med att -Ja han lärde sig fort att det gjorde ont att inte lyssna.
Och får som kommentar.
-Det gör inte ont, det är säkert. Måhända kan dom tycka att det gör ont inne i huvudet - typ inbillning.

Madre de dios - jag inser behovet av rycket även om jag själv inte tror att det är den enda metoden.
MEN HUR KAN EN VUXEN MAN - MYCKET ERFAREN YRKESHUNDFÖRARE - TRO ATT DET INTE GÖR ONT NÄR HUNDKRAKEN VÄNDER I LUFTEN AV RYCKETS KRAFT (40 KG HUND)O SKRIKER

Han fick mycket klart för sig att jag var av helt annan åsikt och att det icke var diskutabelt.

Är detta en uppfattning som är vanlig bland dom tuffa gubbsen eller träffade jag på en ovanligt anatomiskt okunnig man?

Sv: Det gör inte ont....

Är det någon som hört något liknande - jag blev rätt häpen över påståendet vill jag lova?

Jag är absolut inte emot kedja, men vänder hunden och skriker till av smärta har man gjort åt helsike fel.

Jo tillvägagångssättet gillar jag icke men att dessutom påstå att det inte gör ont.
Är det någon skröna som frodas?

Jag tror att det tyvärr är ganska vanligt att folk tror/påstår att saker inte gör ont för djuren.
Ta bara detta med att kastrera grisar utan bedövning. Jag har fått höra "Det gör inte ont, dom skriker bara för att dom är rädda." :eek::crazy:
Klart som fan att det gör ont.

Klart det är obehagligt eller till och med gör ont. Det är ju hela vitsen med att korrigera på det viset. Gjorde det inte mer eller mindre ont skulle man lika gärna kunna kasta gräs på hunden. Det skulle ha ungefär samma effekt, dvs ingen alls.
De gubbs jag känner är i varje fall klart medvetna om det.

Ja jag blev lite snopen över uttalandet med tanke på positionen mannen ifråga har men då var han väl bara en man med en ovanlig åsikt.
Det känns ju trots allt ganska skönt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka