D
Dextrosol
Jag SÅÅÅ fruktansvärt ledsen för på lördag 13:15 skall mina lilla dvärgpinscher tas bort. Vi har nu försökt i 2 månader med insulin o strikt kost, men tyvärr det har inte hjälpt. Tessy kissar sjöar o blodsockert ligger på över 30. Hon fullkomligt hatar insulinsprutorna och det känns jättejobbigt varje gång jag måste sticka henne. Min man får hålla henne med våld och nu orkar vi inte plåga henne mer.
Men mitt hjärta skriker o blöder o jag känner mig så förvirrad. Jag vet ju att det jag gör är rätt och jag måste tänka på hunden som inte heller mår bra - men ändå, jag vill ju inte mista henne. Hon är den gosigaste hund du kan tänka dig. Hon älskar att kela och ligga alldeldes tätt intill dig i sängen/soffan. Alltid glad o pigg är hon. Tänk på mig på lördag - jag bävar.

Men mitt hjärta skriker o blöder o jag känner mig så förvirrad. Jag vet ju att det jag gör är rätt och jag måste tänka på hunden som inte heller mår bra - men ändå, jag vill ju inte mista henne. Hon är den gosigaste hund du kan tänka dig. Hon älskar att kela och ligga alldeldes tätt intill dig i sängen/soffan. Alltid glad o pigg är hon. Tänk på mig på lördag - jag bävar.