Det fungerar med fröhalmen!

J

Jacki

Hon har blivit mycket bättre i magen:bump: . Tack för de råd jag fick. Själv hade jag aldrig hört talas om fröhalm innan jag fick rådet att prova. Genom de svar jag fick här så såg jag att det ju inte var helt okänt som grovfoder till hästar. Jag har succesivt ökat mängden fröhalm som jag blandat med hö´t. Hon blev bra i magen redan vid 1/3 fröhalm så jag behöver kanske inte(om förbättringen håller i sig)ta bort hö helt utan bara ersätta en tredjedel. Enda nackdelen är att jag måste göra analys på både hö och fröhalm nu för att kunna se vad och hur mycket av något annat som behövs. Tack igen för hjälpen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 024
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 643
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 838
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2