Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg det också och har kollat upp det, det är en miss som ska bort i nästa regelbok!
Så bomlöst är alltså tillåtet nu, då regelboken har anpassats till AQHA:s regelbok.
På lägre nivåer. Men på de högre är väl bettreglerna fortfarande samma; stång för vuxna hästar?
Mja, jag tror nog att dummyn väger en del och personligen skulle jag INTE utsätta hästen för det, men det är min personliga åsikt!
I så fall är det ju inte så bra med bomlös. Är alla dummys så svåra att dra av?Tro mig, belastningen med en dummy i hornet är enorm.
Och med en bomlös kommer du att skicka smällen rätt ner i hästen utan tryckfördelning.
/Mike
Det är ju inte levande kor som ropas, det är väl inte så mycket det dras i hornet i dummy roping. Jag har svårt att se problemet.
Tack för ditt svar. Ska skriva till WRAS och fråga, för givetvis måste jag ju följa deras regler om jag ska tävla under deras förbund.
Kan tillägga att senast jag hade vet. ute för vaccination så frågade jag henne om det här med en tredje grundvaccination inom 6 mån och då menade hon att det var bara om man tävlade internationellt. Då antar jag att hon menade efter ridsportförbundets regler.
Men många western tävlingar är väl internationella så det hänger kanske ihop...
Som sagt, får fråga dom på WRAS.