det döende fenomenet

Status
Stängd för vidare inlägg.

lektra

Trådstartare
Ni med hästar som går hur fint som helst på framridningen men sedan dör så fort tassen nuddar själva tävlingabanan och går inte frammåt en procent själv. Hur gör ni för att förhindra detta?

Sv: det döende fenomenet

Tävlar mer!

Jag tror att det är en dålig mix av, ibland, olydnat. Spöet ligger ju oftast kvar utanför banan.
Sen kan det vara en knippe spänningar, både i häst och ryttare som gör att det blir kola-ritt av allt ihopa.

Så fler starter!

Har en sån häst jag oxå, men säger som föregående; tävla mer !
Jag tror egentligen inte att det är olydnad, utan mer nervositet. Min häst är helcool, men i tävlingssammanhang blir han nervös ( antagligen pga min nervositet) och blir väldigt seg. Jobba med din egen nervositet, det kanske är den som gör det.
Och så var ute mycket, rid på olika ridbanor ( låna andras ), åk till olika ridhus, delta i klubbtävlingar mm. Helt enkelt avdramatisera själva tävlandet ! Lycka till !

Precis, och eftersom den hunnit längre än denna tråd så låser jag denna. Fortsätt gärna diskussionen i den andra tråden.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 570
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
6 943
Senast: BernT
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 568
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka