Det där med utställningar kanske är något för mig ändå...?

Ciindy

Trådstartare
Skryttråd så ni som inte vill läsa kan titta bort nu;)

Ja utställnings helgen är över för i helg. Regnet öste ner stora delar av både fredagen och lördagen så både handler och hundar var blöta in på djupet.
Själv ställde jag ut min hund idag, en domare som aldrig tidigare dömt norrbottenspets. Tänkte innan att antingen är det till våran fördel eller också inte. Det var till våran fördel :D

ÖKL: 1
ÖKK:1
CK
CACIB
BÄSTA HANE
BIR:D

För första gången fick jag springa i finalringen, blev ingen BIG placering och heller ingen Blå gula hund.

Men jag har den finaste hunden av alla ändå! ;)

Detta fick vi hem:
21478293.jpg

Och bild på den finaste:
21478294.jpg

Sv: Det där med utställningar kanske är något för mig ändå...?

Grattis till jätte fint resultat! Vad roligt! Har själv bara ställt en gång men tyckte det var jätte roligt och ska definitivt fortsätta :) Va fin vovven är, ser nöjd ut med sin vinst :p

Tackar Tackar ;) Har ställt några gånger och det var på tiden att det blev lite mer vinster den här gången ;) Nu fick jag åter blodad tand och planerar in utställningar för nästa år.. ev någon under det här året också :P

Jag hade tur att det gick så bra redan första gången, fast det jag var mest nöjd med var att min lilla skötte sig så bra i ringen! Sen är det så roligt att kika på alla hundar! Har redan 5till planerade utställninga iår :) Vad är den rosa rosetten för nått?

CK ;) Vad lyckades du ta på första utställningen då?

Grattis, vad roligt! Han ser jättefin ut :laugh:

Ställde för första gången våran nobs på en utställning i början på juni, dock bara inoff., och det gick över förväntan. Hon fick HP, BIR och blev BIS-3 av 20 hundar i BIS finalen :)
Hade väl tänkt ställa henne på nån SSF utställning så man få se hur det går när hon har mer konkurrens. Brukar ju oftast inte va så många nobsar med på SKK utställningar.

Okej! Jag har inte så koll på allt det där.. än ;) Men nu vet jag ju det iaf :idea:
HP och BIM :)

Grattis!!

Jag blir grymt utställningssugen när jag läser sådant här... Några månader till... sedan debut :)

På inoff har han också lyckats med att bli BIS-3 Men då var han ynge och charmade domaren när han kom och satte sig i famnen på henne när hon satt i utställningsringen innan utställningen började :p

Han har förändrats så mycket på ett år.. när han var ung var han väl lagom kär i folk och få fick känna sig utvalda.
Sen mellan det han var 3-5år var det familjen som var hans flock och dom utanför var inte så mycket att bry sig om.
Och nu är han åter sitt gamla jag, lagom folkkär och min kompis pappa fick en hund liggandes på magen när han berättade att han tyckte att han var Lugn, Snygg och Cool ;)

Hade inte med mig någon bur när vi ställde eftersom att jag aldrig kunde tro att vi skulle gå vidare till finalen.. Ojj vad folk komenterade oss när hunden legade raklång och sov brevid utställningsringen och hundarna skällde och sprang framför näsan på han :D Sen skötte han sig exemplariskt i ringen även fast en hund gjorde utfall mot han så viftade han inte ens på örat.

Han är verkligen cool lugn :banana:

& red_chili: Tack :bump: Det känns konstigt och bra att äntligen kommit över kanten så att säga.. 3-4 utställningar i rad har vi fått samma ÖKL:1 ÖKK:1 CK Andra bästa hane, ut och slut..;)

haha, okej ;) även våran hund låg bara kika på de andra hundarna och sa inte ett pip. Jag som trodde hon skulle va mer vild än tam bland så mycket hundar omkring sig :p

När blir nästa utställning då? :)

Vat faktist inte.. ev någon SSF utställning och om vi hunnit få ett jaktprov så blir det nog stockholm i december, tror inte vi har någon chans där men vi gör det för att det är roligt och går det bra så är det ju bara ett stort plus.

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 232
Senast: squarepants
·
D
Övr. Hund Eftersom den tidigarre tråden om detta dog ut så lägger jag in en ny tråd där folk kan skryta över sina fina hundar =) däribland jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 192
Övr. Hund Ställde ut vovvsan i helgen i Gränna. Min första officiella utställning så jag var grymt nervös. :crazy: Hade fått hundra råd från...
2
Svar
32
· Visningar
2 439
Senast: Apollo
·
Övr. Hund Var ju i Västerås i helgen på utställning, dock ställde jag inte själv så då hade jag mer energi att titta runt lite. Och en del saker...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Kamomilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31