Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev för mycket på dagens "attgöralista"?Och nu har det kört ihop sig totalt Kommer ingenstans pga ångesten så har fortfarande inte varit på posten eller gått med hundarna eller badat Ping och Pärla. Bara suttit på golvet och gnagt naglarna blodiga senaste timmen
Troligen, men det är liksom ”ingenting” jag har att göra och ändå klarar jag aldrig detBlev för mycket på dagens "attgöralista"?
Ingen fara, världen går inte under. Det är okej att inte orka med allt.
Håller inte med. Både badat och städat, det är ju jättebra!Troligen, men det är liksom ”ingenting” jag har att göra och ändå klarar jag aldrig det
Jo, fast det var ju bara en dag och sedan kraschade jag. Skulle försöka sova ikapp lite inatt men har fått upp med stackars Ping som både kräkts och bajsat löst hela natten. Har varit på tippen med mamma och har sedan jag kom hem legat i sängen och ömsom bara blundat och ömsom fipplat med telefonen. Har jättemycket kvar att göra inför lördag och vet inte hur jag ska hinna eller orka för jag vill bara sova. Hundarna kommer iallafall att få en runda idag för jag ska bort till en vän och hjälpa henne med hennes marsvin så då behöver jag inte ha dåligt samvete för dem.Håller inte med. Både badat och städat, det är ju jättebra!
Så även om du gjort något (som du inte brukar orkar med andra dagar) så är det ändå inte bra?Jo, fast det var ju bara en dag och sedan kraschade jag. Skulle försöka sova ikapp lite inatt men har fått upp med stackars Ping som både kräkts och bajsat löst hela natten. Har varit på tippen med mamma och har sedan jag kom hem legat i sängen och ömsom bara blundat och ömsom fipplat med telefonen. Har jättemycket kvar att göra inför lördag och vet inte hur jag ska hinna eller orka för jag vill bara sova. Hundarna kommer iallafall att få en runda idag för jag ska bort till en vän och hjälpa henne med hennes marsvin så då behöver jag inte ha dåligt samvete för dem.
Jag har också fixat en fuskgräsmatta till dem på balkongen så nu kan jag bara öppna dörren så kan de gå ut och kissa så fort de säger till och det är så skönt att slippa stressen att få på alla koppel och ned för tre trappor i kylan och mörkret så nu har jag lite mindre ångest för det. Jag tycker fortfarande inte att de har det tillräckligt bra men nu behöver de inte vänta på att jag ska övervinna min ångest för att de ska kunna kissa utan nu behöver jag bara övervinna ångesten för promenader. Jag hoppas verkligen att det kommer att bli lättare efterhand som det blir varmare och ljusare så jag inte behöver bylsa på en massa kläder och lampor men just nu känns det inte så för jag är så trött
Så länge inte hundarna får vad de förtjänar så kommer det aldrig att bli tillräckligt bra oavsett hur mycket jag än gör. Om de får tillräckligt så spelar inte det andra lika stor roll men jag vill ju ändå klara mer än bara gå en hundpromenad om dagenSå även om du gjort något (som du inte brukar orkar med andra dagar) så är det ändå inte bra?
Låter som du är väldigt hård mot dig själv
Så fint att du kom dig iväg till utställningen! Kan du försöka vila dig nu, och titta på något tv-program eller lyssna på musik/en podd en stund?Jag kom iväg till utställningen till slut. Jag tror att jag hade kul och trevligt men jag vet knappt ens längre hur man känner igen de känslorna. Nu ligger jag här och tänker ”hur många blev irriterade på mig?”, ”sa jag något fel någonstans?”, ”är det verkligen värt det?”, ”finns det något som är värt någonting överhuvudtaget?” osv. Egentligen så spelar ju ingenting i livet någon roll
Jag har bara kissat hundarna och gett dem och marsvinen mat och sedan legat i sängen med min färgläggningsapp hela dagen. Känns jättetråkigt att jag inte kommit ut i det fina vädret men har så mycket ångest idag och har jättemycket i veckan som kommer så känner att det är inte lönt att tvinga mig att göra något oavsett hur gärna jag än vill. Samtidigt så känns allt så meningslöst så jag vet inte ens varför jag vill göra saker alls för det spelar ingen roll i slutändan.Så fint att du kom dig iväg till utställningen! Kan du försöka vila dig nu, och titta på något tv-program eller lyssna på musik/en podd en stund?
Hjälper det alls att försöka tänka att de flesta människor är vänligt sinnade och tycker betydligt bättre om andra än vad man lätt tänker när det är jobbigt?
De flesta tänker inte så mycket på vad andra säger. Det är mer "in genom ena örat och ut genom andra."