Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ljudbok klarar jag inte men jag brukar lyssna på reddithistorier och musikreactions på youtube och det kan hjälpa ibland. Jag måste alltid ha på det när jag vilar, ska sova eller mornar mig för annars krossar tystheten migHar du provat lyssna på ljudbok någon gång? Med en bra berättarröst brukar jag kunna känna mig lite lugnare
Doktor Proktor är väldigt rolig, det är en barnbok men jag lyssnade som vuxen. Nu lyssnar jag på Harry Potter.
Om det blir akut, ring 112
Finns tyvärr inte på världskartan att ta kontakt med 112 eller psykakuten eller något annat som kan ge minsta lilla risk att de låser in mig. Jag dör hellre än att bli ”inlagd” igenI ett sånt läge ringer jag psykakuten.
Hur har det gått igår kväll och idag! Tog dig igenom det värsta?
Den riktigt extrema ångesten gick typ över men jag har fortfarande sjukt mycket ångest och mår fruktansvärt dåligt. Allt blir bara värre och värre hela tiden och jag har i princip inget hopp alls kvar om att det någonsin ska bli bättre. Hoppades på att få terapi men det verkar helt uteslutet och jag vet inte ens om terapi hade hjälpt längre eftersom jag bara blir mer och mer bitter och arg på både livet och mig själv
Man blir inte inlåst för att man har ångest, men man kan få effektiv medicin.Ljudbok klarar jag inte men jag brukar lyssna på reddithistorier och musikreactions på youtube och det kan hjälpa ibland. Jag måste alltid ha på det när jag vilar, ska sova eller mornar mig för annars krossar tystheten mig
Finns tyvärr inte på världskartan att ta kontakt med 112 eller psykakuten eller något annat som kan ge minsta lilla risk att de låser in mig. Jag dör hellre än att bli ”inlagd” igen
Den riktigt extrema ångesten gick typ över men jag har fortfarande sjukt mycket ångest och mår fruktansvärt dåligt. Allt blir bara värre och värre hela tiden och jag har i princip inget hopp alls kvar om att det någonsin ska bli bättre. Hoppades på att få terapi men det verkar helt uteslutet och jag vet inte ens om terapi hade hjälpt längre eftersom jag bara blir mer och mer bitter och arg på både livet och mig själv
Jag litar tyvärr inte på det. Nr jag blev inlåst så lurade de mig och sa att om jag åkte in frivilligt så kunde jag åka hem om jag kände att det inte funkade. De höll inte sitt löfte och någon behandling av något slag fick jag inte (utom att de tvingade i mig sobril) utan det var bara förvaring och om jag inte var lugn blev jag straffad och ljugen för. Jag fick upp i tingsrätten (tror jag det var) och både min läkare (som var överläkare inom psykiatrin) och mina föräldrar fick kämpa för att få ut mig igen. Efter det var jag livrädd att ens gå i närheten av något sjukhus i flera år och nu har jag inte min läkare som kan skydda mig längre för hon har gått i pension. Hon räddade mig från att bli inlåst vid flera tillfällen efter första gången men nu finns inte hon och jag har ingen annan jag litar på så jag tar inga risker när det gäller sjukhus och psykiatrin.Man blir inte inlåst för att man har ångest, men man kan få effektiv medicin.
Så fruktansvärt jobbigt att du inte kan få hjälp. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.Jag litar tyvärr inte på det. Nr jag blev inlåst så lurade de mig och sa att om jag åkte in frivilligt så kunde jag åka hem om jag kände att det inte funkade. De höll inte sitt löfte och någon behandling av något slag fick jag inte (utom att de tvingade i mig sobril) utan det var bara förvaring och om jag inte var lugn blev jag straffad och ljugen för. Jag fick upp i tingsrätten (tror jag det var) och både min läkare (som var överläkare inom psykiatrin) och mina föräldrar fick kämpa för att få ut mig igen. Efter det var jag livrädd att ens gå i närheten av något sjukhus i flera år och nu har jag inte min läkare som kan skydda mig längre för hon har gått i pension. Hon räddade mig från att bli inlåst vid flera tillfällen efter första gången men nu finns inte hon och jag har ingen annan jag litar på så jag tar inga risker när det gäller sjukhus och psykiatrin.
Och jag vet inte vad för medicin de hade kunnat ge när jag redan tagit över maxdos stesolid och det är ungefär lika effektivt som att käka godis när jag får så mycket ångest. Xanor har inte heller funkat. Flunitrazepam (rohypnol) funkade ett par gånger men det är avregistrerat nu. När jag var inlåst gav de bara sobril och de andra är starkare.
Dessutom har jag fyra hundar och tre marsvin jag inte kan åka ifrån om jag nu hade velat det.
Så tyvärr kan jag inte få hjälp av psykakuten
Mm Vet inte vad jag ska göra för jag kan inte hitta någon privat heller.Så fruktansvärt jobbigt att du inte kan få hjälp. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Åh vad jag önskar att det börjar lätta för dig någon gång.Jag orkar verkligen inte mer men det finns inget jag kan göra förutom att stå ut eller hoppa framför tåget
Tack Önskar det också men det känns helt hopplöst Det finns ingenting. Ping känner att jag är ledsen så hon har legat i min famn för att trösta men jag känner ingenting. Det enda som finns är ångest och sorg. Alla intressen och positiva saker jag har haft innan är bara ångest nuÅh vad jag önskar att det börjar lätta för dig någon gång.
Finns det något som gör dig gladare eller lindrar smärtan ?
T.ex Ett djur, en tanke, en plats, ett minne, en syssla ?
Så tungt att bära .. Fina Ping som känner av dig.Tack Önskar det också men det känns helt hopplöst Det finns ingenting. Ping känner att jag är ledsen så hon har legat i min famn för att trösta men jag känner ingenting. Det enda som finns är ångest och sorg. Alla intressen och positiva saker jag har haft innan är bara ångest nu
Hon är fin men jag är usel som inte tar emot. Ångesten är alltid där och allt som finns ger mer ångest. Jag kan inte komma på en enda grej som inte ger ångest. Till och med klappa hundarna ger ångest. Sorg/hopplöshet/meningslöshet/bitterhet över hela livet och mig själv.Så tungt att bära .. Fina Ping som känner av dig.
Vet du vad ångesten och sorgen beror på/kommer ifrån ?
Apropå hjärntrötthet så gjorde jag också ett självtest och fick mycket höga värden. Vilket iofs inte är så konstigt eftersom jag har problem kvar efter min väggsmäll, men jag jobbar ändå och det går bra. Så ta inte ditt resultat som ett tecken på att det är kört.