Det blev en Sport Star

B

BJÖRKIS

Jaha, ätnligen va namnet klart, det blev Sport Star som jag ansökt om! Va inne på galoppsport.se och fick fram det, så roligt! "Drutten" som han kallas till vardags badade igår, det var inte så läskigt ändå, han skrek mest efter de andra pållarna, fick duscha nästan hela kroppen utan bekymmer, tar lite mer nästa gång då han vet vad det innebär. Dock är han väldigt rädd om huvudet, tråkigt men sant. Fast han är betydligt bättre nu än när han kom för 2 veckor sedan, kan inte begära för mycket av honom. Jag ska nog göra häst av honom oxå, Nariaat va en pina att hantera när han kom, och honom fick jag ordning på. Jag måste varit hästtämjare i mitt förra liv, ha ha :rofl:

Sv: Det blev en Sport Star

Va kul att du fick igenom ansökningen!
Håller tummarna på att han kommer bli minst lika bra som storebrorsan Desert Star!! D e du värd!

Självklart är mitt mål att hästen blir bra, det enda som betyder något är ju att han trivs med det han gör, då blir de automatiskt bra, blir han sen hälften som bra som brorsan kommer jag vara jättenöjd. En glad häst presterar bättre! Det är logiskt. Ser fram mot att få göra steg 3 till vintern och starta honom som 2-åring, om han är redo vill säga, annars väntar vi. Det tar den tid det tar, bara att inse.
Om några veckor tar jag med honom och Nariaat upp till Stockholm, då ska vi spana in ledvolten, startboxar mm, Nariaat trivs med att vara vägvisare och Drutten känner sig säker. Vill börja i tid så att det inte blir för mycket framåt våren. Ska bli spännande att se skillnaden mellan att träna araber och engelska, en ny utmaning.

Vad bra, nu vet vi ju vem vi skall ha koll på, när det blir dags att börja tävla. Kanske blir det Frutten som gör att vi blir stenrika. ;)

Med risk att låta tjatig. Vad skönt det är att läsa om din häst filosofi. Lycka till med träningen på Täby.

Du är inte tjatig alls, det är bara roligt att höra! Har släppt ut grabbarna dygnet runt nu då jag inte har någon att starta, då kan de lika gärna gå ute, det mår det bättre av och trivs som fisken i vatnnet. Åringen äter rejält med mat, 4 kg Havre, och 1 kg Betfor/dag plus fri tillgång på hö med finfina värden, så mer mat kräver de absolut, Nariaat klarade sig på 2 kg Havre, 1 kg Krafft Protein och 0,6 kg Betfor samt fri tillgång på hö när han tävlade, skillnad!

Jo det var skillnad. Men så är det ju också en växande häst som skall börja jobba, så dom behöver. Skönt för dom att få gå ute så. Tänk om alla hästar som stod på nanorna kunde få gå hälften av denna tid i hagen. Kanske dom tom löpte bättre då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka