Det bästa hundfodret

Sv: Det bästa hundfodret

Det bästa för min stora hund är Standardt Mild.

Det bästa för min lilla hund är Hills w/d.

Det bästa för min förra hund var Precept, och hunden innan det mådde bäst av KLASS.

Blev du nå klokare?;)

Det är ju väldigt individuellt, jag har testat det mesta på min äldre hund, men det han fungerar bäst på är Nutra Nuggets för aktiva hundar. Min yngre äter samma foder, han fungerar bra på det och därför har jag inte sett någon anledning till att krångla till det.

Hej darling :D

Min hund mår bäst av KLASS, färskfoder.
Han får lite torrfoder som tilltugg och vi har testat allt på detta kräsna tok till slut hittade vi ett billigt som han gillade någorlunda. Tror det var doggy. Har provat alla prisklasser och hamnade på doggy i slutänden.

Jag tycker färskfoder är bra, hade jag haft en stor frys hade jag absolut haft det. Nu äter han RC, högenergifoder, funkar kanon på honom. Den lilla äter vanliga RC. hon funkar kanon på det. :)

Jag köper Bravo hamburtgare, eftersom jag bara har en liten frys så köper jag det genom en uppfödare som tar hem ett helt lass åt gången.
Brukar bli ca 4 vänder för min del, innan hon köper hem mer.

Det bästa fodret är det foder som din hund mår bra av, oavsett märke..

Vi kör med Pro Plan och är väldigt nöjda med det!

Jag blir nog inte omtyckt nu :angel:...

Min hund äter Friskis aktiv torrfoder i små bittar :) Med oxkött..
Han mår prima!

Mvh
Emma

Jag själv ger mina små happy dog och den stora Pro plan.
Funderar på att byta till proplan på dom små åxå. Lättare när man kan köpa allt på samma ställe.

Mina hundar äter också klass, och det fungerar jättebra för hundarna, för matte inte fullt så bra. Det luktar ju såå illa! :crazy:

Vår lilla får Eukanubas lamm o ris,det fick hon hos uppfödaren så vi fortsätter med det för enkelhetens skull. Känns dumt att byta om det funkar även om det ligger högt i pris.

Hade Precept förut, fungerade bra, fin i pälsen och så men var smal.
Har nu Klass färskfoder och det är jättebra! Hon har vuxit till sig och blivit jättefin i kroppen.

Jag ger mina Happy Dog "Race" det står för arbetande hundar.

Det är en rekommendation från uppfödaren, och vi har nyss bytt från en annan sort som hette "high energy" nånting mer?

Jag märker på våran ena hund som är vääldigt aktiv annars, hon har blivit ännu piggare :cool: och vill vara igång 25 tim/dygn :rofl:

Men jag ska prata med uppfödaren igen om vi kan byta...
(jag är fodervärd, så därför ska uppf bestämma har vi kommit överens om)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat