Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Argona

Trådstartare
Jag blir så trött på vädret:mad: Idag har det regnat igen hela dagen!
Vad ska man hitta på med barnen (5 och 7½ år) om ekonomin är begränsad!! Mina två har badat badkar i 2 timmar och nu har vi hittat en kanal på TV med 80-tals musik och till det bakar vi 7 sorters kakor.:idea: Är inne på andra sorten nu! Mycket uppskattat och 7½-åringen fixar mycket själv.:rofl:
Hoppas att det vänder snart så att vi kan få in siloskörden i alla fall!!!
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Har ni inget köpcentra m bollhav. Vårt Coop är suveränt - där kan jag och gubben larva omkring o titta på byggrejor o trädgård en lååång stund, sen tar vi en billig fika - barnen fikar på 2 sek - sen in i bollhavet igen. När vi sen i lugn o ro fikat klart tar vi en sväng ut i affären och handlar maten och plockar ut barnen på vägen till kassorna.
Såhär kan man utan problem fördriva 2 timmar och barnen är såååå trötta och lugna sen.
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Själv tyckte jag om att vara ute i regnet när jag va liten,plaska i pölarna o duscha under stuprännorna;)

Trolldeg?

Familjespel..typ memory..?
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

:) När mina ungar börjar gå sin mamma på nerverna och regnet öser ner så brukar jag klä på hela bunten regnkläder i full mundering.

SEN går vi ut och hoppar i alla vattenpölar!!!! :angel: Billigt -otroligt roligt tycker barnen. Trötta blir dem och jag får lite mer arbete då vi kommit in. Men de brukar vara väldigt sugna på att ta det lugnt sen.


Ännu roligare tycker de att det är om vi går en minirunda i skogen och hoppar i lite pölar där också. Har det slutat regna så brukar vi inspektera maskar och sniglar och annat knytt....



Gira :banana:
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Vi har duschat under våran trasiga hängränna utanför stallet ett antal gånger i sommar!! Både med paraply, regnkläder och badkläder. Att vara ute i regnet tycker dom är roligt men inte riktigt hela sommarlovet! Vi har ett IKEA med bollhav, där får dom vara 1 timme o leka vilket är väldigt populärt men det är 4 mil dit så det blir inte så ofta.
Vi hoppas på uppehåll i morgon:smirk:
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Ni har ingen lekpark eller så som ligger närmare? Vi är ute oavsett om det regnar eller inte.
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Kolla med din närmsta turistbyrå vad de har för tips i din trakt, det är roligt och intressant att turista hemma! Det finns många billiga utflyktsmål på de flesta ställen!
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Har ni inget bibliotek? Brukar vara dunderkul för barn att låna lite böcker och eller ljudböcker att lyssna på.
 
Sv: Det bara regnar hela dagarna, vad göra!?!

Dra på regnkläder och gå ut.
Cykla, gå till lekparker, gå ut och gå i skogen, ta med fika dit och ha det mysigt!
Det är ju egentligen bara att bada det inte går att göra.. tycker att man börjar bli så van regnet nu att man inte tänker så mycket om det!
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 546
Hundhälsa En Malinois hane 4,5 år gammal, alltid varit frisk och sund innan dessa symptom. 1. flyttade hem till mig i april. magrade av och...
Svar
11
· Visningar
4 213
Senast: Berin
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 754
Träning Jag vet varken ut eller in. Jag insåg bara att nu är det nog kört. Köpte mig en ponny för 2 veckor sen. Skulle ha för att rida till &...
2
Svar
26
· Visningar
3 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp