Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ge en gråtfärdig kattmaten sympatier tack! Den lille Herren Minimannen har sedan några veckor tillbaka påbörjat det obligatoriska så-in-i-helvetes-tidigt festandet. Jag vill sova, men det är ju tråkigt tycker Minimannen och håller igång konstant tills jag kliver upp.
Kastrerad sedan tolv år tillbaka... Och ja, OLIDLIGT!!!!!Är han inte neutraliserad (dvs kastrerad)? Om han är det redan beklagar jag det måste vara olidligt
Ett gott skratt förgyller vardagen, har jag hört (vin gör det också...)
(sorry, jag är döv om nätterna så jag vet inte hur det är men tyckte att det såg lite tråkigt ut med inga svar )
Kastrerad sedan tolv år tillbaka... Och ja, OLIDLIGT!!!!!
men jösses, håller han på ändå?! Vad jag kommer ihåg har inga av våra honor varit så (kastrerade allihopa förutom den som mina föräldrar hade när jag föddes, hon fick en kull).
Då har jag lärt mig något nytt idag! Vad intressant, men oturligt.Jo. Har man otur så har katten kvar könsdriften ändå... trots kastration. Hormonerna bildas inte bara i könskörtlarna. Så om du tar bort dem, kan katten ändå producera tillräckligt med könshormon för att ha kvar driften - även om de flesta inte gör det.
Då har jag lärt mig något nytt idag! Vad intressant, men oturligt.
Men nu blev jag nyfiken, man har ju sett vissa katter som inte klarar att bara vara innekatter utan måste få vara utekatter (på katthemmens hemsidor tex). De alla kan väl inte ha detta problem? Hur vet man då skillnaden mellan en utekatt som klagar och en katt med hormoner?
Ja det verkar ju kunna vara svårt att skilja en hormonstinn katt från en missnöjd katt i mars tydligen, men ett sätt är väl att den missnöjda katten isåfall jamar året runt?Det finns säker gradskillnader - men en katt som "löper" trots kastration visar ju ett sexuellt beteende, honorna då iaf. Visar rumpan, åmar sig på golvet... etc. Hankatterna kissar väl mest och skriker - så där kanske det kan vara förvirrande.
En katt som är stressad och missnöjd har inte parning i tankarna. Men det kanske inte alltid är helt lätt om katten bara går runt och skriker lite i största allmänhet...?
Japp, men bara den här årstiden "som tur är". Den byts mot snortidig morgongräsklippning av dagisgården utanför, samt barnskrik framåt frukosttimmarna i sommar sedanmen jösses, håller han på ändå?! Vad jag kommer ihåg har inga av våra honor varit så (kastrerade allihopa förutom den som mina föräldrar hade när jag föddes, hon fick en kull).
Hm, jag skulle tippa på att min herre är en tydlig "katt med hormoner". Han tycker nämligen att det är tillräckligt spännande att gå ut två meter i trapphuset och that's enough for the day. Har tvingat med honom ut några gånger och reaktionen är Väldigt Fluffig Katt som vill in igen, med detta uttrycket:Då har jag lärt mig något nytt idag! Vad intressant, men oturligt.
Men nu blev jag nyfiken, man har ju sett vissa katter som inte klarar att bara vara innekatter utan måste få vara utekatter (på katthemmens hemsidor tex). De alla kan väl inte ha detta problem? Hur vet man då skillnaden mellan en utekatt som klagar och en katt med hormoner?
Jag lider verkligen med alla er som har kastrerat era katter men som jag ändå väcks av en katt som skriker. Här skriks det varannan- var tredje vecka året runt Jag är så trött på katten att jag kräks snart! Det var faktiskt bättre innan hon blev kastrerad för då skrek hon inte utan då åmade hon sig bara. Detta började när den andra katten dog, innan vågade hon inte göra väsen av sig för det var den andra katten som bestämde. Nu skriks det hela veckor i streck så hon tar verkligen igen för alla år utan skrik
Missnöjd med att vara inne kan hon knappast vara för hon får gå ut om hon vill men det vill hon inte. Hon är ute kanske 10 gånger på ett år och då enbart vid riktigt fint väder och i ca 2 minuter åt gången.
Hon kastrerades inte som ung pga att hennes mamma och moster höll på att stryka med av narkosen vid deras kastreringar. (Jag vet det eftersom de katterna bodde på ridskolan som jag jobbade på då och det var jag som såg till att de blev kastrerade istället för att få kull efter kull.) Men när hon fick livmoderinflammation så var det ju tvunget att operera. Det var med ett nödrop som hon överlevde men hade hon inte opererats så hade hon ju dött av livmoderinflammationen så det fanns inget val.
Jag önskar er alla en tyst och skrikfri natt
Ah, ja det är ju ett säkert sätt att få vetaHm, jag skulle tippa på att min herre är en tydlig "katt med hormoner". Han tycker nämligen att det är tillräckligt spännande att gå ut två meter i trapphuset och that's enough for the day. Har tvingat med honom ut några gånger och reaktionen är Väldigt Fluffig Katt som vill in igen, med detta uttrycket: