Det är lite synd om mig - Ilandsproblem

fejko

Trådstartare
Jag är på skidresa i Alperna och ligger i sängen med 39.1 graders feber. Det luktar mögel på hotellet så grannkillarna sover med öppen balkongdörr (-15 grader i natt). Jag har astma men astmamedicinen hjälpte inte så jag fick kortison och ett recept på antibiotika som jag skulle ta om jag fick feber.

Innan semestern krockade jag och idag fick jag reda på att det blir för dyrt att reparera så de löser in bilen i stället. Jag tyckte om bilen och skulle gärna ha en likvärdig.

Så nu är sambon på restaurang och jag ligger hemma i sängen och äter skorpor.

Förresten jag fick bara tre tabletter med antibiotika. Ska jag ta en om dagen - låter lite?
 
Fasiken vad tradigt, förstår om du känner dig både besviken och ynklig.

MVH blev magsjuk på Bali och har haft det roligare än att sitta på en båt i typ 6h hängandes över relingen.
 
Inte kul när allt kommer samtidigt och verkligen inte att vara sjuk annat än hemma:heart Hoppas sambon kan fixa något roligare till dig att äta än skorpor som du får i dig:banana: men vem vet, du kanske gillar skorpor och jag bara projicerar att de är trista;)
 
Lider med dig.
Förra året blev jag sjuk tredje dagen på skidsemestern. Matförgiftning trodde jag. Resten av gänget åkte skidor och solen strålade. Bodde precis vid backen och jag satt i fönstret och tittade ut på allt det härliga som jag drömt om i ett helt år.
Fan vad jag tyckte synd om mig själv.
Nästa dag låg alla vuxna sjuka. Vi hade fått covid!!😱

Jag hoppas verkligen du kryar på dig snabbt så du hinner få lite härlig semester:heart
 
Förra året var jag på kap Verde och blev matförgiftad. Tur i oturen var det sista natten. Ett tag var jag dock orolig över att jag inte skulle klara hemresan, jag hade dock tur igen och kvicknade till så pass att jag klarade det. Det är fruktansvärt att bli dålig på sin semester! Jag hoppas att du sjukskrivit dig? ❤️
 
Lider med dig.
Förra året blev jag sjuk tredje dagen på skidsemestern. Matförgiftning trodde jag. Resten av gänget åkte skidor och solen strålade. Bodde precis vid backen och jag satt i fönstret och tittade ut på allt det härliga som jag drömt om i ett helt år.
Fan vad jag tyckte synd om mig själv.
Nästa dag låg alla vuxna sjuka. Vi hade fått covid!!😱

Jag hoppas verkligen du kryar på dig snabbt så du hinner få lite härlig semester:heart
När sambon var i Frankrike på nittiotalet blev han jättesjuk första dagen. Då fick han ett (rött?) piller så han blev frisk direkt och kunde åka resten av veckan.
 
När sambon var i Frankrike på nittiotalet blev han jättesjuk första dagen. Då fick han ett (rött?) piller så han blev frisk direkt och kunde åka resten av veckan.
Min sambo gjorde nått liknande i Egypten. Fick nån magisk kur där MEN den slog ut tarmfloran mm totalt och han kom hem som laktosintolerant och en herrans massa annat så det kan nog vara säkrast att tillfriskna ”normalt”😊
 
Men tarmfloran kan man väl återställa med A-fil?
Min sambo gjorde nått liknande i Egypten. Fick nån magisk kur där MEN den slog ut tarmfloran mm totalt och han kom hem som laktosintolerant och en herrans massa annat så det kan nog vara säkrast att tillfriskna ”normalt”😊
 
När jag fick feber i Kina så beskrev jag mina symptom till en kinesisk kollega som gick in på apoteket och kom ut med ett te och en ask piller.
Teet var 👌 och jag använda det med andakt de kommande åren vid förkylning.
 
Förra året var jag på kap Verde och blev matförgiftad. Tur i oturen var det sista natten. Ett tag var jag dock orolig över att jag inte skulle klara hemresan, jag hade dock tur igen och kvicknade till så pass att jag klarade det. Det är fruktansvärt att bli dålig på sin semester! Jag hoppas att du sjukskrivit dig? ❤️
Ja fy för att vara ute och resa när man är kass i magen. I min ungdom åt jag rostbiff på stranden i Frankrike i typ 30 gradig värme (och hur smart var det på en skala?). Vi åt ingenting innan vi tog flyget hem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp