Det är inte lätt att vara hönsmamma.........

zally

Trådstartare
........när ungarna växer sig större än sig själv :confused:

LITE kul är det att titta på hur hönorna tuktar sina adoptivkycklingar, som nu är dubbelt så stor som dom själva ;)

DSCN0702.jpg

Sv: Det är inte lätt att vara hönsmamma.........

OJ vilken skillnad!

Jo, men det är inte hennes egna ägg som hon har ruvat fram! :smirk:
Hon är själv en dvärghöna, medans äggen som jag la under henne var av normalstorlek :angel:

;) Hoppas ungarna är snälla mot henne då...

ja än så länge har dom sån respekt för de gamla hönsen och tupparna :mad: , dom törs inte reta dem allt för mycket. :banana:

Och förresten så är kycklingen inte så fasligt stor :angel: , men den är väldans lurvig....... ;)

:D Det ser riktigt kul ut!! :D

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
317
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 511
Senast: Lejanna
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar