Det är en katt i mitt trapphus

K

Kimz0r

Randig med svarta tofsar på öronen. Fin i pälsen. Lite skygg men accepterar min närvaro snarare än att springa iväg. Inte speciellt gammal, nog under halvåret. Ingen tatuering, inget halsband. Jag vet ungefär var alla gårdens katter hör hemma, men den här har jag aldrig sett förut och har ingen aning om hur den hamnat i mitt trapphus som låses kl. 21. Den var inte här sist jag var ute med hunden. Söt, hursomhelst.

Synd att den inte tycker om min hund, annars hade den fått en köttbulle.

Sv: Det är en katt i mitt trapphus

Ring polisen och hör om nån "tappat bort" sin katt?
Jag var nära att adoptera en kisse som bott i en trappuppgång flera månader, som en kattförening uppmärksammat och ringt polisen, satt upp lappar osv och stödmatade, men hon behövde ju ett hem!

Dagen innan hon skulle komma till mig ringde polisen kattförening!
DÅ hade ägarna anmält katten försvunnen, efter nästan ett halvår :mad: och de fick givetvis tillbaka sin katt istället för att hon blev min.... :(

Hur som helst, ta hand om lillkissen om ingen annan gör det?!
Kan du inte det, ringa polisen och kattföreningar, eller sätt upp en lapp. Mängder med katter som är utkastade sommarkatter eller hemlösa :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 910
Senast: linnsan
·
Övr. Katt Ja, egentligen tycker väl jag oxå att katt- GPS är överkurs, men mot följande bakgrund funderar jag på att skaffa en: Katten Edward...
Svar
4
· Visningar
4 841
Senast: cewe
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat