P
Phocahontas
Mormor har tre vildkatter som håller till på hennes tomt. Eller de två honorna, hanen dyker upp någon gång nu och då. För drygt ett år sedan så skrev jag om att honan som fanns då hade två kattungar som vi höll på rätt mycket med när dom var små. Den ena av om, hanen, fick vi tag på och han bor nu hemma hos mina föräldrar. Den andra som var en hona var helt enkelt för skygg så henne fick vi inte tag på. Hon har nu levt med sin mamma under uthuset mormors i vinter. Hör och häpna så fick den yngre honan tre kattungar för ca tre månader sen som vi såg för första gången för två veckor sen kanske. Nu ringde mormor för en halvtimme sen, hon har fångat en av kattungarna! Jag hörde genom telefonen hur den (har ej kollat kön än) spann. Den strök sig mot mormors händer och verkade inte alls speciellt skygg. Jag är snart på väg dit för att titta på den.
Nu hoppas vi bara att vi lyckas få tag på de andra två också, och sen ska vi göra ännu ett försök med de vuxna. Vi har testat hela vintern men dom är helt enkelt för smarta för att gå in i fällan.
En bild på Phoenix som bor hos mamma och pappa.
Nu hoppas vi bara att vi lyckas få tag på de andra två också, och sen ska vi göra ännu ett försök med de vuxna. Vi har testat hela vintern men dom är helt enkelt för smarta för att gå in i fällan.
En bild på Phoenix som bor hos mamma och pappa.