H
Heero
Vid hälta stirrar de sig bara blinda på hästens nedre del av kroppen - BENEN, suck!! Jag blir så himla frustrerad. Jag har varit med min pålle på klinik x antal gånger de senaste året och betalat åtskilliga tusenlappar och fällt många tårar. Problemet har varit ledinflammationer som inte vill ge med sig trots vila och behandling, röntgen visar inga förändringar. Han är dock NÅGOT innåt-tåad. Han fortsättar att vara halt och de säger bara injektioner och fortsatt vila hela tiden och att det TROLIGTVIS beror på benställningen. Men hur f-n har han klarat sig så bra tidigare med den benställningen då??? Har ridits och tävlat ganska hårt i sina dagar. - Så helt plötsligt kan han knappt gå i en hage utan att bli halt pga BENSTÄLLNINGEN???
MEN SÅÅ, en dag - av en slump när hovslagaren håller på som bäst att fila till sömarna på ena frambenet (han har alltså, dragit fram och upp benet för att komma åt) DÅ knakar det till ordentligt i BOGEN på pållen. Man riktigt HÖR hur saker ramlar på plats... och numer är han plötsligt FRISK . Jag är ju hur lycklig som helst, men samtidigt ganska bitter på veterinären som inte lyssnade på mig...som trodde att problemet satt nån annan stans. Det hade sparat både mig och framförallt hästen mkt lidande och många tusenlappar!!! Tänk om de rekommenderat en bra kiropraktor istället.
MEN SÅÅ, en dag - av en slump när hovslagaren håller på som bäst att fila till sömarna på ena frambenet (han har alltså, dragit fram och upp benet för att komma åt) DÅ knakar det till ordentligt i BOGEN på pållen. Man riktigt HÖR hur saker ramlar på plats... och numer är han plötsligt FRISK . Jag är ju hur lycklig som helst, men samtidigt ganska bitter på veterinären som inte lyssnade på mig...som trodde att problemet satt nån annan stans. Det hade sparat både mig och framförallt hästen mkt lidande och många tusenlappar!!! Tänk om de rekommenderat en bra kiropraktor istället.