Dessa underbara aktivitetsbrädorna!

skuggan_

Trådstartare
Är det ens roligt för hunden med en sådan bräda efter att ha klarat den sisodär 100 gånger? Det är en sådan med pluppar som man lyfter upp:p Han är ju givetvis lyrisk när han får den men det kan ju lika gärna vara godiset han är besatt av, iofs brukar han inte vilja ha godis vid träning eller bara sådär.

Vad tror ni?

Skuggan_

Sv: Dessa underbara aktivitetsbrädorna!

Alltså, mina hundar vänder bara uppochner på de där brädorna, så får man ju ut godiset:angel: Min äldsta som är väldigt försiktig av sig kan möjligtvis göra som de ska göra, men hon är ganska korkad så hon brukar inte kunna lista ut hur man gör... Så jag är inte så förtjust i de där leksakerna, då ska det vara typ en kon/boll där man kan lägga godis i.

Alltså, mina hundar vänder bara uppochner på de där brädorna, så får man ju ut godiset:angel: Min äldsta som är väldigt försiktig av sig kan möjligtvis göra som de ska göra, men hon är ganska korkad så hon brukar inte kunna lista ut hur man gör... Så jag är inte så förtjust i de där leksakerna, då ska det vara typ en kon/boll där man kan lägga godis i.

Haha han puttar bort plupparna så han får tag på godiset en efter en:p Jag har testat en sådan kon/boll/whatever det ska föreställa men det fattade han inte alls. Typ: "Aha och vad tycker du jag ska göra med den?:confused:" Tilläggas kan att han tillslut bet sönder den:o:p Även sådanna leksaker som ska vara omöjliga att bita sönder slaktar han!

Skuggan_

Det beror nog väldigt mycket på. Jag hade en "dog spinny" ett tag när jag hade italienaren och det var inte mycket till aktivering mer än första gången hon använde den. Efter en gång så visste hon ju hur man gjorde och hon kunde tömma leksaken på godis på mindre än 10 sekunder. Men jag vet att det finns hundar som kan klura med en sådan i evigheter.

Det finns ju olika spel med olika svårighetsgrader - och vissa kan man ändra mellan 3 olika svårighetsgrader:)

Mina hundar älskar att "spela spel", men helt klart har den yngste mest tålamod och klurar och försöker mer än den lite äldre om dom får prova något nytt.

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 538
Senast: Bulldoozer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Bison
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka