C
cerrox
vi har blivit rekommenderade att ge våran 'urinstenskatt' något specialfoder som löser upp/förebygger bildandet av struvitkristaller/stenar i urinen nu här i början efter att han har blivit frisk igen. så första omgången efter första djursjukhusvistelsen så fick vi med hills både torr & mjuk foder, men det pillade katten bara i, dvs åt bara ett par enstaka bitar. sedan när han kom hem andra gången från andra djursjukhusvistelsen fick vi med royal canins både torr & mjuk foder hem, men det fodret tittar han inte ens åt. så jag gick till veterinären här idag & fick med mej specifics torrfoder hem, men även det rynkar han näsan åt. så jag tänkte att är han sjuk igen eller varför äter han inte!? så jag la några kulor torrfoder av hans vanliga foder friskies i foderskålen & det åt han upp i en jädra hast!! hur ska jag göra tycker ni?? äta måste han & jag vet inte om jag vågar ge han normal portion av friskies!? det är ju inget bra foder egentligen & sedan så måste han ju ha dietfodret nu den närmsta tiden för att förhindra att dessa urinsten kommer tillbaka. men utan foder kan han ju inte vara.
usch jag blir så ledsen, vill ju att han ska hålla sej frisk. så någon!?
usch jag blir så ledsen, vill ju att han ska hålla sej frisk. så någon!?