Dessa pessoabetsel...

Sv: Dessa pessoabetsel...

Nackdelen med dem är att de används utan kindkedja. Det finns ingenting som tar emot om ryttaren tar ett kraftigt tygeltag. Med en lätt hand kan bettet fungera,

ja just det, det var ju det med curbstrapen..
tack.:) nu känns det självklart..

fia n skrev:
finns det nån vänlig själ som kan ge en förvirrad människa - mej :D - en bra förklaring på varför pessoabetsel inte skulle vara bra?!? Vad e de som blir fel :confused: :confused: ? E de nån skillnad på i vilken ring man sätter tyglarna? Högt lågt?:confused:

bra info finns på www.sustainabledressage.com dock på engelska,

:bow:

BRA sida :bow:

mycke engelska :smirk: men vi får väl ta till vår fantasktiska skolengelskakunskap :D bilderna e ju på svenska :rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar