Sv: Dessa jäkla ormar!!!
Jag har också mycket snok.
De lägger ju sina ägg i gödselstackar, så det blir naturligt många av dem runt stall.
I år och förra året har vi också haft många. Det brukar ligga ett par i conteinern varje dag och ett par i stallet. Några bor uppe vid huset och vi har hittat flera i tvättstugan.
Jag bryr mig inte så mycket, men när jag fick börja plocka bort en som alltid ringlade sig upp längs väggen upp mot ena hästens krubba, kände jag att det började bli lite väl mycket, även för mig.
"Mina" ormar verkar vänja sig att jag finns omkring. De flyttar inte alls alltid på sig, utan ligger kvar och väser. Katterna har slutat att bry sig.
Även om det inte är farliga, så är det nog inte så kul att bli biten..
Jag läste när jag googlade på snok, att de äter huggormar? I så fall så är de ju bra att ha, iom att de tar sork också.
I dagarna lade jag ut Stalosan i conteinern för det har blivit så mycket flugor, och efter det har ormarna faktiskt minskat.
Stalosan ska vara ofarligt för människor och djur, men hindrar flugäggen från att kläckas. Kanske luktar det illa?
Ska prova lössnus runt altanen och poolen i alla fall.
Ett tips är även att klippa ner allt gräs runt byggnader. Då gömmer sig varken ormar eller möss sig där.