Desinficera koppel?

hier

Trådstartare
Ja, hur gör man det? Kan man bara slänga dem i en virkonbalja och sen skölja av? Det är halsband, reflexselar och koppel i tyg.

Jag kör dem i tvättmaskin. Har en hund som gärna rullar sig i äckel så har tvättar halsband, selar och koppel flera gånger. Reflexerna har klarat sig bra.

Säger som @snorp kör dom i 60 grader i tvättmaskinen.

Svarar båda: vi tar emot hundarna med regelbundna intervaller aka är hundvakt ca 1 vecka i sträck 1-2 ggr/månaden.
Vi bor i hyreshus med delad tvättstuga så tyvärr kan vi inte bara slänga in dem i maskinen när helst det passar. Det kan dröja upp till 10 dagar innan ledig tvättid finns.

Det kommer nog bli att vi får skaffa extra uppsättning utrustning som bara vi har, åtminstone som kan användas till rastning i väntan på att grejerna ska torka om vi t ex handtvättar.

desinfektionen tänkte jag mer på i relation till corona-smitta.

Svarar båda: vi tar emot hundarna med regelbundna intervaller aka är hundvakt ca 1 vecka i sträck 1-2 ggr/månaden.
Vi bor i hyreshus med delad tvättstuga så tyvärr kan vi inte bara slänga in dem i maskinen när helst det passar. Det kan dröja upp till 10 dagar innan ledig tvättid finns.

Det kommer nog bli att vi får skaffa extra uppsättning utrustning som bara vi har, åtminstone som kan användas till rastning i väntan på att grejerna ska torka om vi t ex handtvättar.

desinfektionen tänkte jag mer på i relation till corona-smitta.
Men känns det inte ganska långsökt att ni skulle bli smittad av hunden koppel och sele? Lättast är väl att bara tvätta händerna när ni varit på promenad?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Redfox
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 021
Senast: Liran
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur