Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
den ska aldrig gå sönder.
+1 på din drömbil, förutom att jag nog vill ha hundburarna vid sidodörrarna istället för längst bak, 2 åt vardera håll. Känns säkrare om man skulle bli påkörd bakifrån samt att jag nästan alltid backar in på parkeringar= svårt att lasta ur hundarna.Hehe
Bil med skåp. Tre sittplatser. Skjutdörrar på båda sidor av skåpet + bak.
Om man öppnar bak skulle man komma till burarna, tre stycken måttanpassade antingen tre i bredd (har och kommer fortsätta ha små hundar) eller två botten och en över. På insidan av bakdörren finns lite krokar och nån upphängd låda med lock för sånt man behöver ha nära till hands, typ koppel, lite godis, leksak.
Framför burarna, utrymmet som man kommer åt genom sidodörrarna finns platsbyggda lådor med utdragbara lådor med typ allt man kan behöva. Rallyskyltar/hållare, koner, apporter, leksaker, regnkläder etc. Lite extra krokar ska finnas också samt annat man kan behöva. Inget ska behöva stå på golvet löst utan allt ska ha låda att få plats i.
Skåpet ska ha god ventilation och belysning samt värme man kan dra på när det riskerar att bli kallt i skåpet. För föraren ska det finnas rattvärme, stjärtvärme, ac, farthållare, bekväma stolar (även för passagerare), aux, kaffekoppshållare och den ska aldrig gå sönder.
Intressanta idéer.
Själv har jag just nu en Skoda Yeti, har enkelbur bak till Minn men funderar på att göra om lite i bilen eftersom jag kommer passa kompisens hund en del nu när kompisen byter jobb och inte kan ha med sig hunden på jobbet längre.
Just nu går tankarna så här. Plocka ur sätena och sätta lastgaller bakom förarsätet och sen ett galler till bakom där baksätet varit så att utrymmet blir tvådelat. Göra i ordning för att ha hundarna i främre delen, alltså där baksätet varit, ha galler för fönsterna så ingen hund kan ta sig ut i händelse av olycka och att man kan ha fönsterna nedvevade utan att hundarna tar sig ut eller någon människa in. I det bakre utrymmet kan man ha last. Det ska finnas krokar och lådor att ha saker i.
Jag uppfattar Yetin som en superbra hundbil och dina idéer låter väldigt smarta.
Själv är jag slug och har har små hundar i kombination med stor bil.
Jag tror mer som regel mer på på att nyttja höjd än bredd, till exempel att burar på varandra i stället för bredvid varandra. Det funkar ju inte i vilken bil som helst, men har man små hundar är det såklart lättare
Ja jag gillar min Yeti. Perfekt med hög markfrigång men det blir rätt högt för hunden att hoppa in och ut bak så det får man tänka på och kanske hjälpa hunden. Igår på tävlingen såg har en annan Yeti och de hade utnyttjat höjden. Pratade med ägaren till bilen och hon har sheltie så hon har små hundar och hon har en bur från Alftaburen och den stod på stativ så hon hade lastutrymme under buren. Yetin är hög inuti så det finns höjd att utnyttja men den är inte speciellt djup bak så om man har buren högre upp så blir djupen ännu mindre. Minns bur står på golvet bak och den är 69 cm djur så man kan inte ha så stor hund om man vill ha buren högt upp för att få utrymme under.
Inte den buren och inte rätt bil men den här typen av bur hade hon.