Design fails(?)

Asko

Trådstartare
Design har vi ju runt oss överallt, de flesta fungerar som de ska och hjälper eller sätter pricken över i:et i vår vardag.

Men ... vad om de märkliga designerna? Där ni undrar vad eller hur de tänkte. Har ni sett eller känner till någon design som ni tycker är konstig? Unik? Märklig? Eller framför allt rolig?? Jag satte dit ett frågetecken i rubriken för det behöver ju inte vara ett fall för att vara något av dem, det kan ju fortfarande vara användbart. Hit med det!

Som exempel så tittade jag på lite lampor och såg denna.
kare-horn-bordslampa-guld-vit.webp

Erm. Ja. Jag vet inte riktigt. Tänker ju såklart på vikinghjälmar (falska sådana) men jag har aldrig tänkt att jag vill ha en vikinghjälmslampa. I vitt och guld dessutom :rofl:
 
Denna skrev jag om i vgd-tråden:
Apropå lampor ... @Bison visade en söt kattlampa men jag hade för mig att de hade en korp/kråka i den stilen, så jag kollade vidare och mycket riktigt hittade den men ...
Vad är det med dessa fötter??
kare-animal-crow-bordslampa-i-form-av-kraka.webp

:arghh:
Skulpterade de hela fågeln så fin och när de kom till fötterna så gav de bara upp?? :banghead:

Med den (:bag:) kostnaden förväntar jag mig fint skulpterade fågelfötter!
Blev snopen med de fötterna på en fint skulpterad fågel.
 
Design har vi ju runt oss överallt, de flesta fungerar som de ska och hjälper eller sätter pricken över i:et i vår vardag.

Men ... vad om de märkliga designerna? Där ni undrar vad eller hur de tänkte. Har ni sett eller känner till någon design som ni tycker är konstig? Unik? Märklig? Eller framför allt rolig?? Jag satte dit ett frågetecken i rubriken för det behöver ju inte vara ett fall för att vara något av dem, det kan ju fortfarande vara användbart. Hit med det!

Som exempel så tittade jag på lite lampor och såg denna.
kare-horn-bordslampa-guld-vit.webp

Erm. Ja. Jag vet inte riktigt. Tänker ju såklart på vikinghjälmar (falska sådana) men jag har aldrig tänkt att jag vill ha en vikinghjälmslampa. I vitt och guld dessutom :rofl:

Denna skrev jag om i vgd-tråden:

Blev snopen med de fötterna på en fint skulpterad fågel.

Crossovern som du inte visste att du ville ha!
kare-animal-fighting-kong-bordslampa-i-svart.webp

King Kong och Star Wars! :D
Jag ser inga bilder. :confused:
 
Vi har såna på jobbet, fötterna syns inte riktigt för de sitter uppe på avbalkningar etc. Tror att fötterna mest är tänkta att göra den relativt stadig?
Jag hade kunnat hålla med om det inte vore för att samma märke har andra lampor med verkliga fötter. (Tänker specifikt på en halshuggen anka med lampa istället för huvud 😬:rofl:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 864
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
793

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp