Depend Gellack m uv-lampa

Minett

Trådstartare
Någon som testat Depends nya Gellack som härdas med UV-lampa? Enligt dem ska det vara extremt hållbart - i 2-3 veckor (ännu längre på tånaglarna). Min första tanke var att det inte kan vara möjligt. När något låter för bra för att vara sant brukar det ju tyvärr vara just det… (Mina tidigare erfarenheter av nagellack är att de brukar börja flagna bara jag närmar mig stallet…)

Men när jag nyligen testade ett "liquid sand" från OPI, som jag vunnit i en utlottning, överraskades jag av att det "armerade" lacket höll sig snyggt en hel vecka! Bara någon liten "lagning" behövdes trots fem dagar i stallet. Så KANSKE kan ett speciallack och UV-härdning faktiskt ge så där bra resultat?!
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Jag har testat en gång och det sitter som berget. Har haft mitt på i en vecka nu och verkligen försökt skava av det, men det går bara inte. Så det får helt klart tummen upp från mig!
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Jag har det också och är sjukt nöjd, sitter som berget. har använt det i 6v nu och målat naglarna två gånger, andra gången bytade jag för att jag inte var tillräckligt nogrann första gången så det fanns ställen jag inte målat:mad:
Jag har det i stallet och har arbetat i badrumsrenovering mm, inte en rispa.
Dessutom är nagelacket otroligt jämt och inga ränder el liknande.
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Flera av mina kompisar är supernöjda, men på mig satt det av någon anledning bara två-tre dagar. Kanske är mina naglar alltför buckliga, kanske är jag för oförsiktig? Blev jämnt och tunt i alla fall, inte sådär tjockt och äckligt som lösnaglar kan bli.
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Jag har inte testat just Depends variant, men på min praktikplats (nagelsalong) används Shellac. Samma typ av lack, fast salongsmärke. Det har blivit väldigt populärt bland kunderna och på många av dem håller sig naglarna fina i 2-4 veckor.
Det funkar t o m på mig, som har tunna och mjuka naglar = så fort jag slår i något så böjs de = lacket lossnar. Senast satt det i 2 veckor. :)
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Jag är jättenöjda, det sitter som berget :) gör fransk manikyr med mitt och avslutar med att polera naglarna med poleringsfil. Resultatet är blanka, jämna och fina naglar som ger mig massor av kommentarer på jobbet :)
Sååå skönt att slippa göra om naglarna varannan , var tredje dag. Och att det är helt torrt direkt när man är klar och inte repas upp om man råkar komma åt nåt första timmen typ som för vissa vanliga lack :p
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

*kl*

Hur gör man för att få bort det då? Har jag undrat länge nu.

Också sugen på att skaffa sånt.
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Sitter en vecka på mig. En snygg vecka dock. Att ta bort det är det jobbiga. Speciell remover som får sitta med folie i minst en halvtimme. Men, vill man vara fin… Någon som har lyckats få bort det snabbt med något knep?
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

I den broschyr jag läst föreslås i första hand att man använder en kombination av en speciell olja och 40-gradigt vatten. Det låter ju väldigt snällt mot naglarna tycker jag! Som alternativ två beskrivs den speciella removern och "foliepaket".

Intressant att höra att flera här som testat är så nöjda! Jag har ett jobb där jag ska se proper ut, samtidigt som jag är i stallet fem dagar i veckan och dessutom tränar i varmvattenbassäng. De två sistnämnda aktiviteternas påfrestningar på naglarna gör att de tyvärr inte brukar se så "bankmässiga" ut… (Förutom nu senast, när jag testade "liquid sand" som höll en vecka.) Men en snygg, och hållbar fransk manikyr står definitivt på önskelistan!
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Jag har extremt sköra naglar, dom flisar sig och går av så fort det är bara några mm vitt längst ut.
Började med gelén i somras och la nytt varannan helg, fick börja klippa dom tillslut för med gelé på vart dom stenhårda! Växte sig så långa att det vart för svårt att jobba med touchskärm.. Klarade både påfrestande jobb och stall utan problem :)
Efter två veckor ca började mina släppa i kanterna, så då kunde jag "skala" av dom och lägga på nytt. Fick vara noga med att lägga hela vägen ut på sidorna bara :)
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Har testat både gellack och shellac. Så länge jag inte har haft fransk manikyr så har det suttit rejält. Ska tilläggas att jag inte är så noga och har handskar på mig när jag gräver i jord och planterar, diskar med mera...
 
Sv: Depend Gellack m uv-lampa

Heh ... var tvungen att ga in och titta vad det egentligen handlade om har ... I USA ar "Depend" som varumarke 'vuxen blojor'.:p Det kandes en aning forvirrande, men nu tror jag att jag koper nytt nagellack och provar ... det maste ju finnas har ocksa ... aven om det heter nagot annat an Depend.;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har du provat Depends gellack? Det appliceras i flera lager och härdas med hjälp av en LED-lampa av något slag. Håller i cirkus två...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: Sannahe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp