Denna sabla mask.....

aemaria

Trådstartare
Upptäckte igår att Morre har mask, igen! :crazy:
Hur tusan ska man lägga upp avmaskandet egentligen? Jag avmaskade för inte alls länge sen men Morre käkar ju nya maskhärdar (läs råttor, möss och fåglar) varje dag. Det går ju i ett i ett. Hur ofta avmaskar ni som har utekatter? Jag har aldrig avmaskat utan att jag sett att Morre verkligen har mask...

//a

Sv: Denna sabla mask.....

Det är väl bara att hålla på som du gör, avmaska när du ser att det krälar omkring vita spagettisnuttar i rumpen.

Det finns ju ett som tar bara de maskarna.

Jag avmaskar också när jag ser att det kryper i rumpan (på katten alltså), vilket blir ungefär varannan månad på sommaren och något mer sällan på vintern. Jag har också jägare till katter.

Får också bandmask på våra kattor ofta. Sommartid blir det nog avmaskning var 6:e vecka under vissa perioder. Övrig tid kan avmaskningen variera. Har blivit avrådd av vet. att ha tätare avmaskning med Droncit/Drontal än var 6:e vecka.

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: ufot
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 890
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 526
Katthälsa En av mina katter är en riktig jägare.. Oklart hur mycket råttor och sorkar hon äter egentligen. Men nyss åt hon två möss på en timme...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka