Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo de kommer ju mer till sin ratt i de lite hogre klasserna dar det ingar mer samlade rorelser.
De far allt att se sa enkelt ut !
Sen ar de verkligen en drom att rida![]()
(partisk ? neeej vad da)
Vad menar du med att de ar adla i verkligheten jamfort med pa bild ? Skyller att det kopplar lite segt pa en lang dag pa jobbet, ar trott i huvudet![]()
![]()
Nu har jag valdigt dalig koll pa de PRE som finns i Sverige. Men menade du att de jamfort med de "spanska" ar latta i modellen ?
Du kanske vet, hur noga är spanjorerna med hanteringen av hästarna?
Hur tar de dem och lägger de ned tid och möda på hanteringen?
Är de lika strikta och hårda som tyskarna?
Tycker pre och tyska hästar är så väluppfostrade jämfört med svenska![]()
Blue Jewel; Just nu kollar jag in Champion- hingstarna i Spanien och det finns ingen jag tycker är perfekt och svårt att hitta en som jag skulle tycka passar mitt sto. Jag tycker de har ofta för svag bakdel. Och jag skulle bra gärna vilja veta om ALLA hovslagare är så dåliga eller om hästarna ser ut så i benen från början... Hovvården är skrämmande, jag vet spanjorer som tar in hovslagare från England. Att spanjorerna i allmänhet inte verkar kunna nåt om sadelinpassning vet jag så det får man hålla koll på när man kollar på ryggarna
Tabitha; Mitt oridna 9-åriga PRE-sto har t.ex. betydligt kraftigare hals och bakdel än mitt fn sporadiskt ridna halvblodssto, trots att den senare har en för halvblod rätt ordentlig hals. Men tittar man på bålen och benen (inte minst skenbenen) är mitt halvblodssto betydligt grövre. Har även upplevt detsamma när jag jämfört olika PRE-hingstar med halvblodshingstar. De har helt olika kroppstyper helt enkelt, och jag är verkligen förtjust i kombinationen av mycket massa med ädelhet i PRE:erna. Är inte förtjust i PRE:er som ser ut som halvblod.
Och visst ar det sant, det ar pengarna som stoppar en fran att aga en sjalv !
De ar helt enkelt inte avlade for att vara ridhastar pa samam satt som hingstarna ar.
Det ar denna latthet tillsammans med deras enorma arbetsvilja som gor att man inte kan annat an alska dem![]()