Okej buke jag behöver hjälp med namn alltså! En sheltie, tik. Funderar på Aim/Aime men vet inte?
Vill ha något lite kortare och lätt! Har ni några tankar??
Vill ha något lite kortare och lätt! Har ni några tankar??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
FlaxJag måste också be om hjälp, också gärna kort och lätt namn till en sheltie, fast hane.
Gärna enstavigt, men mer realistiskt tvåstavigt eftersom jag tror att jag skulle falla in i en variant med två stavelser ändå. (Typ: Todd blir Toddo.) Jag gillar natur och litteratur, där är det ju svårt att ge förslag ,men tänk klassiker då, fast det känns ju som att jag gått igenom alla, hahaha.... Har en diger lista med namn, men inget som känns jätteroligt OCH möjligt att uttala. Vill att namnet ska ha svenska ljud i uttalet. (T ex går Sherlock bort.)
Kände en gång en hund som hette, eller åtminstone alltid kallades, Vipp. Enkelt, kort, smidigt, men kändes ändå alltid lite märklig. Vadå Vipp? kan ju också bli smeknamn på det, tex Vippen.Ja men det är bra... Det har jag faktiskt inte på listan, det åker in där!
En favorit är annars Vips, lite likt, kanske svårare att säga.
Såå.... Jag ska ju INTE ha en american bulldog
Däremot ska jag döpa en. "Min" är en tik och den mörkare av de två jag markerat på bilden. Den ljusare ska ägaren behålla och han heter Marocco. Mamman till valparna heter Cleopatra...
Måste vara ett engelskt namn eller att man uttalar det ok på engelska. Vi gillar "gammeldagsa" kvinnonamn. Jag föreslog Susan eller Suzie men min sambo har släktingar med de namnen
Visa bifogad fil 12352
Namnet är klart. Roxette (she's got the look)
Roxie
Nej men fy Vad hände?Och där fick jag ett sms att hon inte överlevt natten
Jag måste också be om hjälp, också gärna kort och lätt namn till en sheltie, fast hane.
Gärna enstavigt, men mer realistiskt tvåstavigt eftersom jag tror att jag skulle falla in i en variant med två stavelser ändå. (Typ: Todd blir Toddo.) Jag gillar natur och litteratur, där är det ju svårt att ge förslag ,men tänk klassiker då, fast det känns ju som att jag gått igenom alla, hahaha.... Har en diger lista med namn, men inget som känns jätteroligt OCH möjligt att uttala. Vill att namnet ska ha svenska ljud i uttalet. (T ex går Sherlock bort.)
Ja men det är bra... Det har jag faktiskt inte på listan, det åker in där!
En favorit är annars Vips, lite likt, kanske svårare att säga.
Efter att ha läst Norra Latin skulle jag aldrig våga döpa något till PuckPuck!!! Så himla fint, tycker jag. Men man får ju akta sig för att lägga till ett o
Efter att ha läst Norra Latin skulle jag aldrig våga döpa något till Puck
Puck!!! Så himla fint, tycker jag. Men man får ju akta sig för att lägga till ett o
Nu är hon här Tack för hjälpen med namn men det blev husse som bestämde vad hon ska heta
Artemis i stamtavlan och Maze som tilltalsnamn