Den stora barnvagnstråden

Sv: Den stora barnvagnstråden

Jag valde mellan Mutsyn och en australienisk barnvagan, sa jag kan lagga till mina asikter angaende Mutsy 4rider.

Sitsen kan man ha bade fram och bakatvand. Den ar valdigt latt och smidig att kora men kandes lite bred. Ryggstod och fotstod gar att falla oberoende av varandra men ryggstodet blir inte riktigt plant. Gillade inte tygmaterialet som var valdigt glatt , har i Australien har man farre val an i Europa. Tittluckan i suffleten var plast och valdigt hard, dvs det blev knoligt nar man hade suffletten nere. Det fanns inget stopp pa fotstodet. Vagnen var fortfarande ganska lang ihopfalld. Annars kandes den gedigen..

Jag kopte den asutraliensiska vagnen eftersom Mutsyn gick inte in i baggage luckan utan att ta bort hjulen.

Lycka till
/Krusan

Framhjulet är låsbart i två olika lägen på min, enda gången den varit lite instabil var när dottern sov i fullt liggläge och jag hade proppfull skötvästa och min jacka hängandes på "styret" då var den lite benägen att tippa bakåt om man la tyngd på själv.

Vi köpte en brio kombivagn till våran bebis.
Dock var den begagnad och från 06.
då följde det med mjuklift, parasol, sittdyna, regns kydd och en massa annat.

Ennda nackdelen med den förutom att den var så himmla gammal var att den vägde nästan ett ton kändes det som när man skulle lyfta den i och ur bilden + plus att den tog upp nästan hela skuffen på audin.

så för någon månad sen köpte jag en avanti moving light.
framåtvänd sittvagn med fullt liggläge och svängbart hjul fram, (3 hjuling).
Tycker den känns mer stabill än brio vagnen. och sonen verkar trivas bättre med den. :bump:

Men det finns väl både för och nackdelar med dom två tycker jag.

Brion.
- tung
- svår styrd pga tyngden
- stor och klumpig
- inget svängbart hjul
- bara bakåtvänd
- dyra i inköp

+ fjädrad
+ rymlig
+ ganska teränggående
+ finns mycket tillbehör till den.

Avantin:

- går bara att ha den framåtvänd
- hård (ingen fjädring på den)
- inte allför terängående
- finns inga tillbehör att köpa till den vad jag vet.

+ Lätt
+ tar ingen plats i skufen
+ styrbart hjul
+ lätt hanterad
+ betydligt billigare i inköp än brion fast brion var begagnad.
+ sonen är gladre nu när han får sitta framåt och kolla.:)

http://www.pixbox.se/pic_show_id27116135.html

Skulle jag köpt en ny vagn idag så skulle det blivit en teutonia.

Lånar din knapp....

Någon som har erfarenhet av Emmaljunga citycross? Var och kollade på lite vagnar idag och fastnade direkt för citycrossen då den verkar smidig och ändå robust.
Där jag bor är det mesta asfalterat, men jag vill ju kunna gå på grusvägar också.
Jag funderar lite över hjulen också, det är ju plasthjul. Är det stötigare än lufthjul?

Vi köpte en city cross, en -08 begagnad i jättebra skick!
Nu har vi ju inte använt den än, men det lilla vi kört den från bilen in i huset i massa snö som det var ute då, kändes riktigt bra!
Tycker den känns så smidig, men ändå stadig! Och det var precis det vi letade efter :banana:
Får återkomma med mer info när Liten är född och vi har provat vagnen :love:

Lycka till! :)

Precis den känslan har jag också fått av den. Har suttit och kollat på en massa olika färger i Emmaljunga-katalogen och jag tycker den är så snygg i alla utföranden. Nu ska jag ju inte ha den för att den är snygg, men den verkar ju så himla behändig.

Jaa jag kanske blev lite förälskad i den...:angel::love:

Nu har jag en Stokke Xplory i min barnvagnspark. :o :love:

Jag är så kär! Den är så suveränt bra! Toksmidig att vika ihop, lätt att ta i trappor, lätt att köra, stadig, stor påse där nere där skötväskan får plats. :love: Det enda som inte är så bra är att jag tycker att den blir lite seg att köra när man har skötväskan på handtaget. Men det kanske bara är jag som har för mycket skit i väskan. :o När man inte har så mycket i väskan är det inte något problem. Den är också skön iom att barnet kommer upp så mycket, man slipper böja sig ner.

Dessutom är det lite som hundtricket - alla pratar med en. Vilket kan vara jobbigt om man är lagd åt det hållet, men jag tycker om att snacka så mig gör det inget. :p Jag har min i denna helt underbara gröna färg. Sitsen är vändbar, jag har bara min mot mig. Funkar också bra när man är ute, den är lätt att vända på när barnet sitter i den, så då vänder man den och sänker den så att barnet kan sitta i den och äta. Jag har en beige klädsel till vagnen också (lätt att byta), men den var inte lika snygg alls.

XPLORY-GREEN.jpg

KL

Är det någon som har erfarenhet av en teutonia mistral s ?
Tittade på en sådan idag och blev lite förtjust i den.

Är det ett bra eller dåligt köp om jag tar denna vagn ?
Är mitt första barn så jag tar tacksamt emot era erfarenheter.

Jag vet faktiskt inte, men den verkar stabil, smidigt med en vagn som man kan byta håll på lätt. Om jag förstår dig rätt väntar du barnet nu? Det är smidigt med en vagn som man kan använda både som liggvagn och sittvagn, tycker jag iaf. :)

Det jag skulle tänka på i din sits är hur du tänkt använda vagnen? Kommer du köra i skogen och på gropiga grusvägar eller i stan enbart? Eller både och? Kommer du behöva lyfta in och ut den ur bilen är det bra om den är smidig att fälla ihop samt inte så tung. Hur är fjädringen på vagnen? Går handtaget att ställa in så ni båda har det i rätt höjd? Hur är den att ta i trappor (och hur stort behov har ni av att den är smidig i trappor?)? Har ni plats att förvara den inomhus hemma/i förråd/i garage, eller behöver ni en vagn som blir riktigt liten när man fäller ihop den. Kolla så den går in i bilen är viktigt.

Svängbara framhjul är helt superbt i stadsmiljö, toksmidigt verkligen. Men det beror ju på hur mycket man ska vara där också. Om ni vintertid har mycket oplogad snö att gå igenom är större hjul att föredra framför de små. :)

Lånar din knapp....

Någon som har erfarenhet av Emmaljunga citycross? Var och kollade på lite vagnar idag och fastnade direkt för citycrossen då den verkar smidig och ändå robust.
Där jag bor är det mesta asfalterat, men jag vill ju kunna gå på grusvägar också.
Jag funderar lite över hjulen också, det är ju plasthjul. Är det stötigare än lufthjul?

Vi har en Citygross. Är jätte nöjd med den. Promenerar en hel del både på asfalt och grus, upplever den som smidig, absolut inte stötig. Gilar att hjulen är punkteringsfria och att man inte behöver hålla på att pumpa dem.

Har sittdelen med en hårdlift i, fungerar för oss men den blir lite tyngre än om man har separat ligg och sittdel

Liknande trådar

Småbarn Börjar fundera på att köpa en ren sittvagn till dottern. Hon är visserligen bara nyss fyllda ett, men åker helst framåtvänd och vår...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 958
Senast: Sandra78
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar