Den perfekta hästen- har ni hittat den?Hur tänker ni?

Jag har min perfekta häst. Hon passar mej som handen i handsken. Vi gör mycket roliga saker ihop. Vi läser av varandra bara genom att se den andre på håll. Och så är hon min stabila klippa genom livet. Aldrig att jag kommer byta ut henne :)

Fast en utomstående ser henne som egensinnig, envis och smart. Hon gör bara det hon vill göra och är duktig på att komma undan jobb. Och hon vet hur man ska få av folk.
 
Visst finns den perfekta hästen!

Den perfekta hästen är den hästen du vill rida varje dag. Den hästen du längtar till varje dag. Den perfekta hästen och du har roligt tillsammans. Men ingen är helt perfekt. Hästar har sina dåliga dagar, precis som vi människor. Och ibland går det bra i träningen och ibland känns det som att man nästan inte alls kommer någonstans med träningen. Det är så det är. Det gäller både hobbyryttare och tävlingsryttare.

Om du gillar hästen, så varför inte köpa hästen? Du skriver att allt fungerar så bra, men att ni stött på hinder i dressyren. Kan det inte vara lite kul med en utmaning? Att dessutom känna att hästen är din egen och att du kan forma den som du vill? Vad har du för krav på hästen? Ska den kunna tävlas i dressyr? Nu på en gång? Eller är du beredd att ge hästen lite tid och kanske åka ut och "träningstävla" till en början?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
836
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 526
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 778
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp