Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Ok - jag ser det som såhär nu

* Jag är jätteglad att slippa arbeta

* Jag är jätteglad att få köra en bil där pälsdjur är förbjudna, väldigt väldigt praktiskt..

* Jag är jätteglad att X körde på min bil

* Jag är jätteglad att jag fått sitta timmar i krångla med ngn annans försäkringsbolag

* Jag är jätteglad att jag får åka kors o kryss för att försöka få ett ände på allt detta


Helt enkelt är jag så jäkla glad att jag var tvungen att starta den här tråden för att få det ur mig. För i andras ögon onödiga trådar på ett forum har nog aldrig hänt tidigare?


Hett tips för sann Glädje helt enkelt! För det är bara sååå underbart att få sin bil demolerad!
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Du låter verkligen otroligt bitter och verkar ha en allmänt negativ syn på saker och ting...

Lycka till med bilen.

Hur det kan ta en hel arbetsdag att lämna bilen på verkstad förstår jag inte, men det var ju inte relevant så strunt i det.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Jisses. Olyckor händer. Säkerligen var det inte ett smack med flit.
Vart har ödmjukheten tagit vägen?
Självklart är det struligt när saker händer som man inte väntat sig.
Men saker kan hända. Var ödmjuk människa!
Nästa gång kan det vara du som krockar, det vet du inte.

Jag hade blivit tokförbannad om du ringt mig. För jag har ju gjort mitt. Haft min bil försäkrad, mitt bolag ersätter det den ska ersätta.
Ska jag inte klippa gräset också som ursäkt? Måla om huset? Allt som du inte hann för att du tvingades sitta med strulet som krocken förde med sig. Jisses...

Jag har fått mina bilar krockade. Flera gånger. Så jag vet hur det känns. Ingen gång har jag varit vållande. Två gånger när bilen stog parkerad hemma. Man tar tag i, löser, släpper och går vidare och är glad att det inte var en själv som var vållande denna gång. För det kunde varit jag.
 
Senast ändrad:
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Javisst självklart kan det vara jag som krockar nästa gång, som tur är har jag ett av dem bästa försäkringsbolagen, och jag hoppas därigenom att den drabbade får bästa möjliga service.

Skulle så inte vara fallet skulle jag ha jordens sämsta samvete för att ha ställt till det för en annan människa. Och försöka hjälpa till efter bästa förmåga.


Det finns statistik på att det är en klick personer som står för det flesta trafikolyckorna. Den här personen tillhör definitivt den klicken och borde inte sitta bakom ratten överhuvudtaget.


Att Giganten skulle bli tokförbannad framgår ganska tydligt. Vilket är rätt onödigt. Jag kommer troligtvis varken ringa eller skicka kvitton til dig.

Jag skapade den här tråden för att jag är supertrött bekymrad och ledsen över allt det här strulandet som jag är oskyldig till.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Det är många människor som inte borde köra bil överhuvudtaget. Äldre människor exempelvis. Men nu finns dom där. Och det är bara att acceptera eftersom man inget kan göra åt det. Och det är inte upp till varken dig eller mig att döma vem som är lämplig/olämplig, då vi inte är perfekta själva heller.

Självklart är du trött, bekymrad och ledsen. Det är väl dom flesta som får sin bil krockad, oavsätt om man är vållande eller ej.
Men han som krockade med dig har gjort det han är skyldig att göra enligt lag.
Att du kräver mer, det är bara sanslöst.
För olyckor kan hända, det är något man får räkna med i det dagliga livet.

Han smet ju inte, så att du kräver mer än att han gjort det han ska göra, det är helt... Jaaa...
Dom flesta hade släppt och gått vidare här, eftersom han tog på sig det och inte försökte smita.
Vad är det som gör att du inte kan släppa saker och gå vidare, trots att försäkringsbolagen gjort sitt? Ska du straffa honom för det han gjort? Hur länge då? Är det inte straff nog att han får betala ev självrisk och höjning av premien (beroende på försäkringsbolag och tillägg på försäkring)?
Det är väl upp till var och en att välja vilket försäkringsbolag man vill. Givetvis väljer man det bolag som passar en själv bäst. Och det var inget dåligt bolag han hade uppenbarligen, eftersom du fick lånebil och lagad bil.
Vad är det det bolaget inte gör som ditt superduperbolag gör?
Var handläggaren otrevlig? Det finns mindre trevliga/krångliga handläggare på Alla bolag. Ibland har man tur/otur i vem som handhar ens ärende.
Och det kan inte den som krockar hjälpa, vem som får ärendet.

Jösses...
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Nej jag har absolut inte för avsikt att straffa ngn.

Jag har tidigare skrivit att jag tycker det vore god ton att han står för mina merkostnader.

Varken straffa eller strida om ngt.

Jag skrev även, Vad tycker ni? Hur hade ni gjort?, eftersom jag faktiskt inte har en aning om hur det i regel går till.
Samt att jag funderat på att skicka kopior på mina merkostnader, sen är det ju faktiskt upp till han hur han vill göra.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Och alla som svarat i tråden tycker likadant. Att man inte gör så. Man kräver inte mer än vad bolaget ersätter.

Man får välja sina strider, så man slipper bli osams med omvärlden för struntsaker.

Du tycker det är god ton. Men uppenbarligen tycker vi andra att det är småsint. Släpp, gå vidare. Han har ju gjort rätt för sig.

Du tycker mycket saker. Att han inte ska köra bil. Att han ska betala för mer än bolaget ersätter. Att han har ett dåligt bolag. Att du har ett bra bolag.
Lägg energin på vettigare saker än att tycka en massa som du sen blir bitter över.
 
Senast ändrad:
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Hans bolag kan inte ens skriva rätt telefonnummer på ett vanlig standard formulär som går ut till varenda människa som blir krockad av deras kunder, vilket gjorde att jag inte fick kontakt med ngn som kunde hjälpa mig med vart bilen skulle lämnas in.

Dem i växeln kunde inte heller hjälpa mig. För att göra en ganska lång historia kort har i princip all information jag fått av dem varit felaktig. Vilket både verkstaden och biluthyrnings företaget också reagerat på.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Och? Han får väl ha det bolaget om han vill. Inte upp till dig att avgöra vilka bolag man ska ha. Antagligen passar det bolaget honom bra.
Du fick bilen lagad och du fick lånebil. Så i slutändan gjorde dom ju det dom skulle. Det viktiga är ju att bolaget står för det dom ska stå för.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Hans bolag kan inte ens skriva rätt telefonnummer på ett vanlig standard formulär som går ut till varenda människa som blir krockad av deras kunder, vilket gjorde att jag inte fick kontakt med ngn som kunde hjälpa mig med vart bilen skulle lämnas in.

Dem i växeln kunde inte heller hjälpa mig. För att göra en ganska lång historia kort har i princip all information jag fått av dem varit felaktig. Vilket både verkstaden och biluthyrnings företaget också reagerat på.

Och då ska han straffas med merkostnader pga sitt val av försäkringsbolag, för det är väl skon klämmer? Du gillar inte bemötandet du fått av fb:et men du vill inte ta konflikten med dem utan skickar hellre en faktura till honom. För han måste ju vara medveten om vilket kasst bolag han valt som inte ens kan skriva ett telenr rätt?

Vänd ilskan åt det håll den kom ifrån. Ingen säger att du måste vara tacksam för att du fått bilen påkörd, men om du tänker igenom saken hade det kunnat vara mycket värre också och ägaren till den andra bilen har redan gjort rätt för sig. Att du är missnöjd med hans försäkringsbolag, tja det är han som betalar dem inte du.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Men om det här är så jätteviktigt för dig med hyrbil utan kostnad, varför har du inte själv det skyddet så du står skadelös? Då hade det ju varit en sak mellan försäkringsbolagen att reda ut med självrisken bara.

Om du tycker 500 kr är mycket pengar, så förstår jag inte hur du kan tycka att det är helt OK att behöva betala för någon annans dåliga försäkringsskydd.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Jag ser faktiskt inte anledningen till varför jag ska ha både kostnader och besvär för att somliga inte kan anpassa hastighet efter körförmåga. Men tydligen ska man ha det. Och om man inte tycker det är man värre än själva förrövaren.

Om det finns ett skydd där man slipper både telefonstrul och extrakostnader så tar jag glädjeligen det.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Om det finns ett skydd där man slipper både telefonstrul och extrakostnader så tar jag glädjeligen det.

Om du hittar något så hojta till. Jag kan faktiskt bli lite irriterad själv när jag ska ha tag i försäkringskassan, CSN och andra myndigheter. Jag betalar gärna en slant för att slippa sitta i telefonkö, för att inte tala om alla besvärliga blanketter som ska fyllas i och skickas hit och dit? Inser de inte att folk har roligare/viktigare saker för sig liksom...
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

Olyckor kan hända oavsätt hur mycket man än anpassar hastigheten efter situationen. Händer olyckor så blir det strul. Men förhoppningsvis är det inget som händer varje dag.
Han som krockade har gjort sin del. Släpp och gå vidare. Du lägger energi på skumma saker. Vad folk ska ha för bolag, vem som ska/inte ska köra bil, driva in småsummor som man Inte är skyldig att betala bara för att Du tycker det.
Tyck till om vettigare saker istället. Du kan inte påverka vilka som vistas i trafiken, vilka förs.bolag folk kommer ha, ändra vad förs.bolagen ersätter (inkomstbortfall och hela bilhyran samt bränsle).
Hänt har hänt.
Släpp och gå vidare. Annars kommer du få dåligt rykte och nästa gång någon kör in i din bil och vet vem du är så törs/vill dom inte erkänna för dom vet vilket strul Du för med dig. Alltså smiter dom. Och du får betala reparationen själv. Bara för att du har dåligt rykte om att driva in konstiga summor och vägrar släppa och gå vidare trots att den som krockat gjort rätt för sig.
Säkerligen kör inte du bil helt perfekt heller, varenda meter som du kör.
 
Sv: Den merkostnader som inte försäkringen täcker

En försäkring är kostnadstäckning vid en olycka. Menar du på fullt allvar att du är så ofelbar att du inte kan råka ut för en olycka? En nysning vid en korsning, bilen hoppar fram och på framförvarande - en ren olyckshändelse.

Vill du ha skydd - se till att skydda dig. För 500 kr hade jag inte ens brytt mig om att skriva tråden.
 

Liknande trådar

Äldre Vi köpte för några månader sedan en begagnad bil från en bilhandlare. När vi tittade på bilen frågade vi särskilt om AC:n fungerade...
2
Svar
22
· Visningar
5 638
Senast: domesticus
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: CK
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 807
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp