T
Tican
Jag och min ganska nervösa, spralliga och pigga D-ponny Antica åkta och tävlade i helgen. Vår första tävling, förutom på ridlägret i somras då... (Haft henne sen slutet på mars) Men iaf, vi kom dit, hon var hur cool som helst och såg betydligt maffigare ut är 144 (fattar ni var jag menar? typ Milton! ) Vi red fram, hoppade ett par språng.. Allt gick jättefint! Och in på banan.. Antica försvann. Kröp ihop och blev B-ponny. Skyggade för allt samtidigt lixom. Liten klapp på halsen osså galoppfattning... Okej, snart är det över, tänkte jag... Första, andra, lite åt höger STOPP! så onödigt.. på igen, hoppar fint (maxad solfjäder i konstig vinkel, typ alla stannade där.) okej, tredje hindret. en liten oskyldig mur. men inte enligt Antica. Tvärnit flera meter ifrån. Hon som som alltid hoppar över allt konstigt man släpar fram! Grindar, vattenmattor, sockerbitar, koner, läskiga plank, ALLT! Men nej, "aldrig när man ska visa"... På igen, och så stopp. Utvägrade. Vad hände? Hon försvann! Min välhoppande lilla tiger som aldrig tvekar. Har ju tagit mig över 1,2o och stannar sen på ett oskyldigt litet hinder på 70.