Den isländska fjordhästen...??

Sv: Den isländska fjordhästen...??

Silkisif skrev:
Ska jag vara ärlig tror jag absolut inte att ens magnus eller magnús hade kunnat få en fis i vädret jämfört med montéhästen! Den hade 3 ggr så långt steg som Grímur, och han är väl ändå 143:confused:

Nån som vet var man kan ladda upp filmer? Har en som är bättre... Fattar nada an photobucket... :p

De passhästarna som du nämner ovan ger sig sällan i ett passlöp, sen har de ju lite annan pass än Grímur.

För många år sedan var det ett jippo i Danmark, där en passhäst, Blossi, tävlade mot två travhästekipage.
Blossi vann med en noslängd - kommer inte ihåg närmare vad hästen heter, men tror han var danskfödd. Ryttaren hette Dorte, en ljus ung tjej.

Någon kanske har mer fakta.

Men i alla fall - islandshästar i pass KAN gå snabbare än travhästar :-)

*knapp*

Hade gärna sett Magnus och Thor där eller Linda och Flotti..

Då hade jag nog kunnat gå med på att islandshästen egentligen är en isländsk fjordhäst.. :bump:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Sol
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 776
Senast: Alexandra_W
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
5 073
Senast: Fibusen
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 251
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar