Is
Trådstartare
Barnet fyller snart 1 år och jag har tänkt köpa en bra hjälm. MEN det här är ju en jungel nog måste han klara sig med en hjälm till alla aktiviteter i den här åldern (ja mena det är ju inte så att han ska dra iväg och tokköra en cross eller rida själv)? Typ av aktiviteter är alltså att åka med på diverse motordrivna fordon, rida och så småningom börja rulla med en sparkcykel, åka pulka mm kan en tänka. Som ni förstår är det mycket möjligt att den här hjälmen blir välanvänd innan det är dags att byta.
Men vad ska man tänka på?
Jag har förstått att:
Det ska vara grönt spänne.
Bra passform (självklart)
och att den ska vara så lätt som möjligt.
är det något mer som är väldigt viktigt?
Jag har tittat på de vanliga babyhjälmarna
som
OK baby -en relativt vanlig hjälm utan krusiduller men (som allt annat) lovar att göra jobbet.
Sedan har jag tittat på exempelvis
Met Elfo som påstår sig skydda fontaneller mm mm
och naturligtvis finns de 100tals hjälmar där i mellan-
Men frågan är om det är någon direkt skillnad? Vad har ni valt för typ av hjälm eller vad planerar ni att införskaffa för hjälm och varför just den hjälmen?
Är det i slutänden bäst att bara välja de mönster som man tror barnet gillar och anta att alla godkända barnhjälmar gör jobbet på likvärdigt bra sett?
Men vad ska man tänka på?
Jag har förstått att:
Det ska vara grönt spänne.
Bra passform (självklart)
och att den ska vara så lätt som möjligt.
är det något mer som är väldigt viktigt?
Jag har tittat på de vanliga babyhjälmarna
som
OK baby -en relativt vanlig hjälm utan krusiduller men (som allt annat) lovar att göra jobbet.
Sedan har jag tittat på exempelvis
Met Elfo som påstår sig skydda fontaneller mm mm
och naturligtvis finns de 100tals hjälmar där i mellan-
Men frågan är om det är någon direkt skillnad? Vad har ni valt för typ av hjälm eller vad planerar ni att införskaffa för hjälm och varför just den hjälmen?
Är det i slutänden bäst att bara välja de mönster som man tror barnet gillar och anta att alla godkända barnhjälmar gör jobbet på likvärdigt bra sett?